حاتمی‌کیا به‌دنبال بازیگر، شهرام مکری در انتظار اکران

تهران (پانا) - ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز مهمی است و تصمیم او برای ساخت هر اثر تازه کنجکاوی‌برانگیز است. شهرام مکری اگر چه از اولین کارگردانان تجربه‌گرا و جوان سینمای ایران به حساب می‌آید اما آثارش طرفداران زیادی دارد و اولین ساخته بلند سینمایی‌اش «ماهی و گربه» جزو آثار مطرح و پرفروش سینمای ایران در سال 93 بود.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حاتمی‌کیا به‌دنبال بازیگر، شهرام مکری در انتظار اکران

به‌گزارش ایران،‌ در لیست کنجکاوی‌برانگیزترین آثار در صف اکران به احتمال زیاد آخرین ساخته اصغر فرهادی در صدر فهرست آثاری قرار می‌گیرد که انتظار مخاطب برای تماشای آن بالا است. فراخوان ابراهیم حاتمی‌کیا برای یافتن بازیگر سریال «موسی»، صدور پروانه نمایش برای چهارمین فیلم بلند شهرام مکری و ابهام در سرنوشت اکران «قهرمان» خبرهای مهم این روزهای سینماست.
فراخوان ابراهیم حاتمی‌کیا برای چهره‌های بدون عمل زیبایی

آبان ماه سال 99 بود که سریال «موسی» پس از چند سال تأخیر و دست به دست شدن به ابراهیم حاتمی‌کیا رسید؛ سریالی که فیلمنامه آن را مرحوم فرج‌الله سلحشور، کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، نوشت، بعد از درگذشت او، جمال شورجه، مسئولیت ادامه کار را بر عهده گرفت و با بیماری این فیلمساز قرار شد ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردانی را بر عهده بگیرد. حاتمی‌کیا در اولین واکنش پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور عنوان کرد و گفت: «در میان آثار متعددی که ساخته‌ام، جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به‌همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم»

در چند ماه گذشته حاتمی‌کیا مشغول بازنویسی فیلمنامه بود و به طور رسمی خبری از سریال «موسی» منتشر نشد تا این که در روزهای پایانی هفته گذشته با انتشار فراخوان بازیگری از چند استان، انتخاب بازیگران سریال «موسی» ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شد. در فراخوان‌های منتشر شده سازندگان این سریال از افراد مستعد و باتجربه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان و اردبیل برای حضور در تست‌های انتخاب بازیگر این سریال دعوت کرده‌اند. در این فراخوان اعلام شده متقاضیان به هیچ عنوان نباید عمل زیبایی صورت، بینی، لب، گونه، تتو و.. داشته باشند.

هنوز زمان شروع فیلمبرداری سریال «موسی» اعلام نشده اما طبق پیش‌بینی‌ها پیش‌تولید این سریال تا نیمه دوم امسال ادامه خواهد داشت. گفته شده این سریال الف ویژه تلویزیون که زیر نظر مرکز سیما فیلم تولید می‌شود، در ۵۰ قسمت در لوکیشن‌های مختلف، با حضور بازیگران داخلی و خارجی جلوی دوربین خواهد رفت. «موسی» نخستین سریال تاریخی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان کارهای تلویزیونی و سینمایی‌اش محسوب می‌شود. او تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در کارنامه کاری خود دارد.

«جنایت بی‌دقت» در انتظار اکران
در میان آثار سینمایی که در هفته گذشته پروانه نمایش دریافت کردند، نام یک فیلم توجه رسانه‌ها را جلب کرد. طبق اعلام سازمان سینمایی فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری و به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر مجوز نمایش گرفته است و این فیلم می‌تواند پس از حضور در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در سینماهای ایران روی پرده برود. «جنایت بی‌دقت» چهارمین فیلم بلند مکری پس از «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»، «ماهی و گربه» و «هجوم» است. از این فیلم برای اولین بار در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز رونمایی شد. در این جشنواره «جنایت بی‌دقت» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از منتقدان سینمایی مستقل شد و جشنواره داکا هم جایزه بهترین فیلمنامه را به این اثر داد. در خلاصه داستان «جنایت بی‌دقت» آمده است: «این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی در سینما درباره آن حرف می‌زنند و با شروع ماجرا بر پرده سینما، داستان آنها و قصه فیلم با هم یکی می‌شود.» شهرام مکری در گفت‌وگویی با با یک رسانه ایتالیایی به ارتباط داستان این فیلم با آتش زدن سینما رکس اشاره کرده است. ابوالفضل کاهانی، راضیه منصوری، گلنوش قهرمانی، بابک کریمی، سیاوش چراغی‌پور، محمد ساربان، فریبا کامران، بهزاد دورانی و... بازیگران این فیلم هستند.

ابهام در اکران «قهرمان»
جدا از خبر صدور پروانه نمایش برای آخرین ساخت شهرام مکری، در هفته گذشته اکران «قهرمان» اصغر فرهادی در فصل پاییز، زیر سایه تغییرات جدید قوانین اسکار قرار گرفت. اواخر خردادماه اعلام شد که مؤسسه خانه فیلم به‌عنوان پخش کننده داخلی «قهرمان» در تدارک برای اکران این فیلم در فصل پاییز است اما حالا که مطابق قوانین جدید آکادمی اسکار، فیلم فرهادی می‌تواند بدون اکران در ایران نیز پا به این مراسم بگذارد، اکران این فیلم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بر اساس تغییرات جدید قوانین اسکار، فیلم‌ها در صورت اکران در کشوری غیر از کشور مبدأ نیز می‌توانند واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار شوند. پس از اعلام این تغییرات سعید خانی مدیر عامل مؤسسه خانه فیلم توضیحی درباره برنامه اکران نهمین ساخته اصغر فرهادی ارائه نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار