منصور برزگر در گفت‌وگو با پانا

در ناکامی کشتی آزاد در المپیک نباید دنبال مقصر بود؛ نمی‌توانستیم انتظار زیادی داشته باشیم

در تاریخ سابقه نداشت کشتی‌گیر ایرانی زیر بگیرد و به پل برود / تیلور از یزدانی ضعیف‌تر بود اما هدفمند کار کرد

تهران (پانا) - عضو سابق شورای فنی فدراسیون کشتی معتقد است باید با حفظ ترکیب تیم ملی کشتی آزاد، کاستی‌هایی که باعث ناکامی در المپیک توکیو شد را برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
در ناکامی کشتی آزاد در المپیک نباید دنبال مقصر بود؛ نمی‌توانستیم انتظار زیادی داشته باشیم

تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو برخلاف انتظارها موفق به کسب مدال طلا نشد و حسن یزدانی که شانس اول کسب مدال طلا برای کاروان ایران بود، مقابل تیلور آمریکایی در 16 ثانیه پایانی شکست خورد و به نشان نقره المپیک رسید و از بین دیگر نمایندگان کشتی آزاد، تنها امیرحسین زارع در دیدار رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد و به این ترتیب پرونده کشتی آزاد ایران با ۶ کشتی‌گیر و کسب یک نشان نقره و یک برنز به پایان رسید.

منصور برزگز در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک 2020 توکیو گفت: « برای موفقیت در یک رشته ورزشی و کسب عنوان مدال طلا، بلید بلافاصله پس از پایان یک المپیک، برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنیم. یعنی ما باید از المپیک ریو کار را برای کسب مدال طلا در المپیک توکیو آغاز می‌کردیم، اما این کار انجام نشد و حتی در فاصله یک سال مانده به المپیک، ریاست فدراسیون تغییر کرد بنابراین با این شرایط نمی‌توان انتظار درخشش زیادی داشت. »

وی ادامه داد: « این تیم باید حفظ شود و اشکالات و نواقص خود را برطرف کند. من اعتقاد دارم نباید به دنبال مقصر باشیم یا ایراد را از کشتی‌گیران یا کادر فنی بدانیم که موفق به کسب مدال طلا نشدند بلکه به جای آن نواقص و کاستی‌های تیم را برطرف می‌کنیم. »

پیشکسوت کشتی ایران با بیان اینکه کشتی‌گیران ضعف‌های زیادی داشتند، اظهار کرد: « حسن یزدانی به خاطر یک غفلت مدال طلا را از دست داد. او اگر تمرکزش را حفظ می‌کرد در ۱۵ ثانیه پایانی آن اشتباه را انجام نمی‌داد که در نهایت رنگ مدالش تغییر می‌کرد. اما سایر کشتی‌گیران مثل قیاسی، اطری، محمدیان و زارع کاملا ضعف‌هایشان محسوس بود. در تاریخ کشتی ایران تاکنون سابقه نداشته کشتی‌گیر زیر بگیرد و بعد به پل برود. کشتی‌گیران ما در دفاع کردن ایراد داشتند و هوشیاری کمتری نسبت به رقبا داشتند. آنها به راحتی اجازه می‌دادند که حریفان به پاهایشان نزدیک شود. من معتقدم باید همه این ایرادها گرفته شود. »

برزگر همچنین در مورد عملکرد یزدانی مقابل تیلور امریکایی اظهار کرد: « یکی از تفاوت‌های تیلور و یزدانی این بود که کشتی‌گیر آمریکایی برنامه داشت و با هدف مقابل یزدانی به میدان آمد، با اینکه می‌دانست به نسبت یزدانی ضعیف‌تر است. اما هدفمند ظاهر شد تا مقابل یزدانی پیروز میدان شود. مسابقات جهانی بوداپست، جام جهانی کرمانشاه و این بار در میدان المپیک، سه میدانی بود که یزدانی مغلوب این کشتی‌گیر شد‌. »

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون کشتی تاکید کرد: « آنها شناخت خوبی از هم داشتند، اما یزدانی اجازه داد حریف‌اش دو بار او را غافلگیر کند. تیلور از همان ابتدا به دنبال این بود که از سمت چپ یزدانی برای زیرگیری اقدام کند که موفق شد. در ۱۵ ثانیه پایانی هم حریف آمریکایی دوباره از همین سمت اقدام کرد و متاسفانه یزدانی این اجازه را به او داد، در نهایت حریف برنده میدان شد.من احساسم این بود که یزدانی خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرد و مقابل او با برنامه حاضر نشد. یزدانی به لحاظ فنی بهتر از حریف آمریکایی خود بود اما تیلور بابرنامه و هدفمند ظاهر شده بود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار