اخراج 24 دیپلمات روسیه از آمریکا

تهران (پانا) - سفیر مسکو در واشنگتن خبر داد آمریکا از 24 دیپلمات این کشور خواسته است که خاک ایالات متحده را ترک کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اخراج 24 دیپلمات روسیه از آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید که آمریکا از 24 دیپلمات این کشور خواسته است تا سوم سپتامبر خاک آمریکا را ترک کنند. این رسانه گزارش داد، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه نگفته است که آیا این تصمیم واشنگتن در ارتباط با مساله و موضوع خاصی بوده است یا خیر.

آنتونوف افزود: همگی این دیپلمات‌ها بدون جایگزین شدن با نفرات جدید پست‌های خود را ترک می‌کنند چرا که واشنگتن به صورت ناگهانی پروسه صدور ویزا را سخت کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفته، واشنگتن از صدور ویزا برای دیپلمات‌ها به عنوان یک ابزار برای پاسخ متقابل استفاده نمی‌کند. وی اظهارات سفیر روسیه در زمینه محدودیت صدور ویزا را نادرست خواند.

وی در عین حال مدعی شد که این چیز جدیدی نیست و روس‌ها باید هر سه سال برای تمدید ویزا درخواست بدهند. درخواست‌های آنها به صورت مورد به مورد بررسی خواهد شد.

تنش دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن درحالیست که پس از توافق جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ژنو سفرای دو کشور به محل کارشان بازگشته‌اند.

این اقدام آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، روسیه اخراج حدود دویست کارمند محلی نهادهای دیپلماتیک آمریکایی در خاک این کشور را خواستار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار