بیشترین معاملات مسکن در تیرماه مربوط به کدام منطقه است؟

تهران (پانا) -در همه ماه‌های گذشته از سال جاری، منطقه ۵ تهران بیشترین تعداد معاملات را داشته که در تیر ماه با ۷۳۱ فقره معامله مسکن از مجموع ۵۷۰۱ فقره معامله و سهم ۱۴.۴ درصدی در معاملات داشته است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین معاملات مسکن در تیرماه مربوط به کدام منطقه است؟

براساس گزارش بانک مرکزی، در همه ماه‌های گذشته از سال جاری، منطقه ۵ تهران بیشترین تعداد معاملات را داشته که در تیر ماه با ۷۳۱ فقره معامله مسکن از مجموع ۵۷۰۱ فقره معامله و سهم ۱۴.۴ درصدی، در خرداد ماه ۷۰۸ فقره از ۵۱۰۲ معامله و سهم ۱۳.۷ درصدی، در اردیبهشت ماه ۶۰۱ فقره از ۳۹۳۸ معامله مسکن و سهم ۱۵.۱ درصدی و نهایتاً در فروردین ماه ۲۹۶ فقره از مجموع ۲۰۹۴ معامله مسکن و سهم ۱۴.۱ درصدی سبب شد تا این منطقه از تهران، محبوب ترین پایتخت برای متقاضیان خرید مسکن لقب بگیرد.

در تیر ماه امسال بیشترین سهم معاملات مسکن به واحدهای مسکونی ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان با ۱۹.۱ درصد تعلق داشت؛ خانه‌های ۱ تا ۱.۵ و ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی محبوبیت قرار داشتند.

در خرداد ماه امسال نیز همین نسبت رعایت شد ولی سهم خانه‌های رتبه نخست محبوبیت (۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومانی) از کل معاملات خرداد ماه امسال تهران، ۲۰.۲ درصد بود.

در اردیبهشت و فروردین امسال نیز همین دامنه قیمتی در صدر محبوبیت میان خریداران مسکن قرار داشت اما سهم آنها به ترتیب ۲۱.۴ و ۲۲.۵ درصدی بود که نشان می‌دهد با توجه به رشد قیمت مسکن، سهم واحدهای نیم تا یک میلیاردی از کل معاملات در هر ماه از ابتدای سال تا کنون سیر نزولی داشته و کفه ترازو مرتباً به سمت خانه‌های واقع در دامنه قیمتی ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومانی سنگین‌تر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار