3 قطعه شی تاریخی در شهرستان ابهر کشف شد

زنجان ( پانا )- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفت با پیگیری و عملیات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان، سه قطعه شیء در شهرستان ابهر کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
3 قطعه شی تاریخی در شهرستان ابهر کشف شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی، با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان به‌محض اطلاع از خبر مربوط به‌ خریدوفروش اشیای عتیقه توسط فردی سودجو در منزل، با شناسایی قاچاقچی اموال تاریخی و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی، در عملیاتی یک متهم را دستگیر و 3 شی‌ء شامل دو مجسمه و یک بشقاب را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ادامه داد: بعد از کارشناسی‌های فنی از سوی کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان، اصالت اشیای مکشوفه تخمین زده خواهد شد.

او گفت: حراست و صیانت از میراث‌فرهنگی و آثار و ابنیه تاریخی، مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر عموم مردم است و به همین منظور تلاش می‌شود با آگاهی‌ بخشی بیشتر، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

فضلی گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار