حکیم زاده خبر داد

افزایش جذب بازماندگان از تحصیل

دسترسی به آموزش یعنی بدون تبعیض، فرصت برابر را فراهم کنیم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد وقتی درباره فرصت‌های برابر صحبت می‌شودبعد از ثبت نام دانش‌آموزان، دسترسی به آموزش است در بحث دسترسی به آموزش باید بتوان بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش جذب بازماندگان از تحصیل

رضوان حکیم‌زاده در روز دوم اجلاس 35 روسای آموزش و پرورش درباره موضوع عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری اظهار کرد: در بخش مفهوم شناسی باید بدانیم عدالت آموزشی درباره چیست، اهمیت و ضرورت آن در اسناد بالادستی و ابعاد عدالت آموزشی و اقدامات هربخش چه چیزی خواهد بود.

وی افزود: وقتی درباره فرصت‌های برابر صحبت می‌کنیم بعد از ثبت نام دانش‌آموزان، دسترسی به آموزش است در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.

حکیم زاده با بیان اینکه اولین فرصت آموزش را خداوند به انسان‌ها عطا می‌کند بیان کرد: در موضوع ابعاد نابرابری در دسترسی به آموزش، بحث منابع، سواد، دسترسی آسن، کیفیت ادامه تحصیل و خروجی‌های یادگیری مطرح است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اجزای ۳گانه عدالت آموزشی و تربیتی را دسترسی به آموزش، فرصت‌های برابر باکیفیت و عدالت تربیتی یعنی تعامل منصفانه و بدون تبعیض و پذیرش با همه دانش‌آموزان دانست.

وی درباره چرایی اهمیت عدالت آموزشی اظهار کرد: اگر به این نتیجه برسیم صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی نیست موفق خواهیم بود. در برنامه‌های توسعه و در مجموع در اسناد بالادستی درباره نصیب آموزشی بیان شده است.

حکیم زاده گفت: تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش، تصویب اساسنامه مدارس روستایی عشایری، تصویب آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات در راستای افزایش عدالت آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد دررابطه با دسترسی به آموزش نرخ پوشش ابتدایی افزایش پیدا کرده است، در تعداد بازماندگان جذب شده روند روبه رشدی داشته ایم و تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان به افزایش نرخ ازتقای بهبود پایه دوره ابتدایی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار