معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

مدرسه خیرساز نواب صفوی افتتاح شد

خواف(پانا)- معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح آموزشگاه نواب صفوی شهر سنگان خواف گفت باید نام شهدا بر سردر مدارس باشد تا نقش تربیتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه خیرساز نواب صفوی افتتاح شد

در این جلسه که با حضور معاون وزیر، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی،خیر مدرسه ساز؛ استاد عثمان محمدپرست و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، دبستان نواب صفوی سنگان که کلنگ آن در سال 97 توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مهر بر زمین نشسته بود با هزینه ای بالغ بر5 میلیارد تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی به بهره برداری رسید.

این مدرسه عصر امروز با مساحتی حدود یک هکتار با زیربنای 1216 مترمربع پس از سه سال در دو طبقه با محوطه سازی و چمن مصنوعی و 9 کلاس درس با حضور رخشانی مهر؛ معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: این سفر به دعوت نماینده خواف و رشتخوار انجام شد و اینجانب بیش از 200 سفر طی سه و سال نیم فعالیتم در این حوزه انجام داده ام و خوشحالم که 12 سفر به استان خراسان رضوی داشته ام و حتما در جلسه ای که داریم مصوبات خوبی برای این شهر خواهیم داشت.

وی با اشاره به کوتاه شدن میانگین طول ساخت مدرسه سازی از 9 سال به سه سال گفت: پروژه هایی که طی سال های 98 و 99 افتتاح شد، پروژه هایی بودند که در سال های 91 و 92 کلنگ آن به زمین خورده بوده اند.

رخشانی مهر افزود: ما علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته تلاش کردیم پروژه هایی را که در این سال ها آغاز کردیم به بهره برداری برسانیم.

پروژه دبستان نواب صفوی سنگان طی دو سال ساخته شده است و این کاهش میانگین ساخت اتفاق مبارکی است. وقتی پروژه ای نیمه تمام رها می شود با مشکلاتی چون افزایش هزینه ها، درگیری های بین پیمانکار و کارفرما، تغییرات در معماری و سازه ها مواجه می شود.

رخشانی مهر تصریح کرد: گوشه گوشه مدارس نقش تربیتی دارند که باید به آن توجه کنیم. سال گذشته مدارس بسیاری را به نام شهدا نام گذاری کردیم و باید نام شهدا بر سر در مدارس باشد تا نقش تربیتی داشته باشد و خواهش می کنم از مدیران و مسئولان که حتما این روند را دنبال کنند و زندگی نامه این شهدا را در مدارس نصب کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود در حوزه محوطه سازی مدارس گفت: انسان های بزرگ در فضاهای بزرگ، پرورش می یابند، باید دانش آموز از زمانی که از ماشین پیاده می شود تا به کلاس می رسد فضایی را پیاده طی کند. در گذشته کسانی که زمین بزرگ برای مدرسه انتخاب می کردند هدفشان محوطه بزرگ بوده است و باید حواسمان به این موضوع باشد که خوشبختانه این امر در این مدرسه لحاظ شده است.

خبرنگار: حسین غیرتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار