اجرای سیاست‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف نظم بخشی به برنامه‌ها در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت نظم بخشی به برنامه‌ها از اهداف مهم سیاستهای اجرایی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سیاست‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف نظم بخشی به برنامه‌ها در آذربایجان‌غربی

قدرت اله قاسمی روز سه شنبه در جلسه تبیین سیاست‌های اجرایی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ارومیه افزود: کرونا باعث شد حجم آسیبهای اجتماعی در میان دانش آموزان رو به رشد بگذارد و ما باید یک برنامه جدیدی را در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پیش بگیریم.
وی با بیان اینکه اولویت معاونت پرورشی در اداره مشاوره بر مبنای سیاست‌های اجرایی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است، اظهار کرد: از فروردین ماه تا کنون سه جلسه به صورت رسمی در استان در این راستا برگزار شده است.
قاسمی با بیان اینکه در قالب این سیاست‌های اجرایی ارجاعات سامانه نماد و همگام به دستگاه‌های حمایتی لازم به پیگیری است، گفت: ظرفیتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سامانه همگام پنج سال قبل ایجاد شده بود که ۳۰ درصد مدارس اطلاعات خود را ثبت کرده بودند و در ماه اخیر ما جزو استانهای برتر کشور در ثبت اطلاعات هستیم و هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد مدارس اطلاعات را در سامانه ثبت کرده اند.
وی افزود: درصددیم کمیته های مربوط به بهداشت و روان در مناطق به شکل منظم شکل بگیرد و بسته به زمان این موارد لازم است تا مسایل و چالشها در کمیته ها مطرح شود.
قاسمی با بیان اینکه مشکلات در برخی مناطق استان متفاوت است گفت: لازم است برنامه های تدوین شده بومی سازی شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: از طرف وزارتخانه ارائه و اجرای بسته های تحولی هم امسال ادامه دارد که طرح نماد و یاریگران زندگی با جدیت پیگیری می شود چرا که تقریبا بخشهایی از نماد همگانی شده ‌است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و والدین و کارکنان نیز در قالب این سیاستها پیگیری می شود ادامه داد: لازم است تا والدین با سامانه نماد اشنا شوند و از محتواهای کاربردی این سامانه بهره مند شوند.

آذربایجان غربی دارای 625 هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار