راهکارهای بهره‌برداری موثر از مجتمع آموزشی ۵۴ کلاسه دکتر نصیری تهران بررسی شد

تهران (پانا) - معاونان وزارت آموزش و پرورش در جریان بازدید از مجتمع آموزشی ۵۴ کلاسه حیات طیبه دکتر نصیری تهران راهکارهای بهره برداری کارآمد از این مجموعه تازه تاسیس را در آغاز سال‌تحصیلی بررسی کردند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای بهره‌برداری موثر از مجتمع آموزشی ۵۴ کلاسه دکتر نصیری تهران بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر و رضوان حکیم‌زاده معاونان وزارت آموزش و پرورش از مجتمع آموزشی 54 کلاسه حیات طیبه دکتر نصیری در منطقه 10 تهران بازدید کردند.

رخشانی‌مهر در جریان بازدید از قسمت های مختلف این مجتمع عظیم آموزشی، ساخت مجتمع‌های بزرگ آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس را مبتنی بر آموزه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و تاکید کرد: ایده مدرسه کانون تربیتی محله و تربیت تمام ساحتی در چنین مدارسی محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز این مجتمع باید در تراز یک دانشگاه باشد و بهترین تجهیزات و امکانات را در آن مستقر کنیم، افزود: آنچه در نظام آموزشی و به ویژه در مجتمع های حیات طیبه دنبال می شود پوشش مطلوب ساحت های ششگانه تربیتی است.

رضوان حکیم‌زاده نیز با بیان اینکه فضای فیزیکی نقش موثری در فرایند یادگیری دانش آموزان ایفا می کند، گفت: در عناصر 9 گانه برنامه درسی فضا یک عنصر مهم و اساسی است که می تواند کیفیت بخش یا عامل بازدارنده فرایند آموزش و پرورش باشد.

وی تصریح کرد: ایده مجتمع های آموزشی یک ایده پیش‌رو هست و بسیاری از مهارت هایی که باید در مدرسه آموخته شود در چنین فضاهایی می تواند تحقق یابد به طوری که می توان گفت این مجموعه ها به عنوان یک نقطه تحول می‌توانند به مرور بیشترین ظرفیت یادگیری را ایجاد کرده و مهارت های شهروندی را ارتقا دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین موضوع مدیریت این قبیل مدارس را نیز بسیار مهم دانست و بر ترسیم نقشه مدیریتی و راهبری تربیتی یک مجموعه بزرگ آموزشی با بهره مندی از مطالعات و تجربیات این حوزه تاکید کرد.

در جریان این بازدید با حضور مدیر مجتمع آموزشی دکتر نصیری؛ در خصوص راهکارهای بهره برداری کارآمد و موثر از این مجتمع تبادل نظر شد.

مجتمع آموزشی حیات طیبه دکتر نصیری که در سوم خرداد امسال به بهره‌برداری رسید، دارای 54 کلاس درس، یک باب سالن ورزشی چند منظوره، یک کتابخانه مرکزی، سایت کامپیوتری، 5 باب کارگاه، 7 باب آزمایشگاه و نمازخانه بوده و ظرفیت پذیرش بیش از 1500 دانش آموز را در هر سه مقطع تحصیلی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار