خاموشی‌های اخیر در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو بررسی شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت خاموشی‌های اخیر در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو، معاونان و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
خاموشی‌های اخیر در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو بررسی شد

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علی خضریان با اشاره به نشست عصر امروز - دوشنبه - کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو، معاونین و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور افزود: این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و کمیسیون نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و بخش خصوصی را بیان و بررسی کرد.

نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدای جلسه رییس کمیسیون به نکاتی از جمله مصوبات شورایعالی امنیت ملی درخصوص تجهیز کارخانجات و نانوایی‌ها به ژنراتور برق، لزوم اجرای مصوبات در تقلیل زمان کار ادارات، توجه به گزارش اقلیم شناسی و سازمان هواشناسی و برنامه‌ریزی، مدیریت مصرف و اقدامات مورد انتظار از وزارتخانه، مصوبات برنامه ششم موضوع (بند ت ماده ۴۸ قانون برنامه) و فاصله موجود بین اقدامات وزارتخانه با سطح محقق شده، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی برای رفع معضل خاموشی‌ها و پرداخت بخشی از دیون دولت، امهال وام‌های ارزی سرمایه‌گذاران برای تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت رفع موانع بانکی و لزوم توجه به حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را مطرح کرد.

وی ادامه داد: همچنین وزیر نیرو در مورد عملکرد این وزارتخانه طی ۸ سال دولت روحانی و نحوه تعامل با بخش خصوصی و مدیریت مصرف، رمز ارزها و میزان مصرف کل از برق کشور، اقدامات کلی در تعطیلی صنایع بزرگ طی دو هفته آینده گزارشی ارائه کرد.

این نماینده مجلس گفت: در این نشست نمایندگان تولید کننده برق بخش خصوصی ۱۶ موضوع را مطرح و تاکید داشتند در صورت رفع موانع موجود، می‌توانند روزانه ۴۰۰ مگاوات برق وارد مدار کنند.

خضریان بیان کرد: بخش خصوصی به مواردی چون لزوم تشکیل جلسه مشترک با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای حل معضل پرداخت بدهی وزارتخانه به بخش خصوصی (استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق) و جلوگیری از انباشت این بدهی، ضابطه‌مند کردن فروش برق با هدف استخراج رمز ارزها و صادرات برق، ارزآوری و تأمین بخشی از دیون خود به بخش خصوصی و عدم پایبندی ساتبا به قراردادهای منعقده با سرمایه‌گذاران اشاره کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در نهایت مقرر شد وزارت نیرو به مباحث و سوالات مطرح شده در کمیسیون به ویژه علل خاموشی‌های اخیر به صورت مکتوب پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار