سه شهرستان دیگر استان وارد رنگ بندی قرمز کرونایی شدند

رشت ( پانا) - بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز جمعه به‌روزرسانی شد، سه شهرستان دیگر استان گیلان وارد رنگ‌بندی قرمز کرونایی شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سه شهرستان دیگر استان  وارد رنگ بندی قرمز کرونایی شدند

طبق گزارش امروز جمعه، نرم افزار ماسک شهرستان های رودسر، رودبار و بندرانزلی به شهرستان های قرمز استان گیلان اضافه شدند و به این ترتیب تعداد شهرستان های قرمز به عدد ۶ رسید که شامل شهرستان رشت، خمام و آستارا نیز می شود.

بر این اساس، شهرستان های رودسر از وضعیت زرد، رودبار و بندرانزلی از وضعیت نارنجی خارج شد و در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در جایگاه قرمز قرار گرفت.

همچنین در حال حاضر شهرستان های سیاهکل و لاهیجان از وضعیت زرد کرونایی خارج و نارنجی شدند، ضمن اینکه شهرستان های آستانه اشرفیه، فومن، ماسال و صومعه سرا نیز نارنجی هستند.

هم اکنون فقط شهرستان های لنگرود، املش، شفت، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق آخرین گزارش رسمی ۳۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بوده که از این تعداد ۵۵ بیمار بدحال هستند، این در حالیست که بر اساس آخرین آمار در دهم ماه جاری ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند.

عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری در گیلان را می توان دلایلی برای افزایش آمار مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های استان عنوان کرد که با کاهش آمار مبتلایان طی یک ماه اخیر شاهد برگزاری این مراسم ها در مناطق مختلف بوده ایم در حالیکه بسیار گفته شده هرگونه تجمع موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا خواهد شد.

با این حال ادامه بی اعتنایی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی شامل مسافرت ها، برگزاری مراسم های عروسی و عزا، دورهمی ها و شب نشینی ها می تواند مهمترین خطر در افزایش بیشتر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان طی روزهای آینده باشد، بنابراین برای جلوگیری از هر گونه عواقب جبران ناپذیر توجه به هشدارها باید مورد اهتمام جدی همگان قرار گیرد.

عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا طی دو سه هفته اخیر کاملا مشاهده می شود، پیاده راه فرهنگی رشت به ویژه در غروب مملو از افرادی است که بدون توجه به توصیه ها به گشت و گذار می پردازند، علاوه بر اینکه بازار بزرگ رشت نیز در ساعت های مختلف به ویژه در عصر پر از قشرهای مختلف است که به ندرت پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، ضمن اینکه بازارهای محلی و بانک ها در گیلان نیز از مناطق شلوغی است که غفلت در رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند موج پنجم بیماری کرونا را تشدید کند.

کارشناسان بهداشتی در گیلان عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را علت افزایش بیماری کووید ۱۹ در این استان بیان می کنند و خواستار توجه جدی همه مردم در مراعات توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شدند.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه باید پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار