با حضور استاندار اصفهان صورت گرفت

افتتاح کتابخانه علامه دهخدا منظریه و افتتاح مجازی 9 باب کتابخانه عمومی در استان اصفهان

اصفهان ( پانا) - با حضور استاندار اصفهان10 باب کتابخانه عمومی در شهرستانهای برخوار، شهرضا، کاشان، لنجان و مبارکه در استان اصفهان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کتابخانه علامه دهخدا منظریه و افتتاح مجازی 9 باب کتابخانه عمومی در استان اصفهان

در آستانه دهه ولایت و با هدف تحقق عدالت فرهنگی آیین افتتاح و بهره برداری همزمان 10 باب کتابخانه عمومی با حضور عباس رضایی، استاندار اصفهان؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان؛ ناصر اسدی، فرماندار شهرستان شهرضا؛ حجه‌الاسلام سید نعمت الله صالح، امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهرستان شهرضا؛ حبیب قاسمی، شهردار شهرضا؛ سید علی مرتضوی، شهردار منظریه؛ سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی؛ اصغر ذاکری، مدیر کل امور شهری استانداری؛ اعضای شورای اسلامی شهر شهرضا و منظریه، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.

استاندار اصفهان گفت: افتتاح کتابخانه حرکت در مسیر علم، فرهنگ، اندیشه است.

رضایی، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح و بهره برداری از چنین پروژه‌های فرهنگی اشاره کرد: ما در شرایطی کتابخانه‌ افتتاح می‌کنیم که ناجوانمردانه ترین تحریم‌ها علیه ملت ایران وجود دارد و این رویدادهای مهم دستاورد برکات وجود حضرت ولی عصر(عج) و تدابیر مقام معظم رهبری و همچنین تلاش همه مسئولان است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهمترین پایگاه‌های فرهنگی کشور هستند و ما به عنوان متولیان این حوزه می بایست با برنامه‌ریزی و ایده های نو و کاربردی نیازهای مطالعاتی و فرهنگی مخاطبان و مردم را پاسخ دهیم؛ به طوری که می‌بایست برای تمام اقشار و گروه های مختلف جامعه اعم از دانشجویان، دانش آموزان، مدیران، اصناف، کشاورزان و ... برنامه ریزی مطالعاتی صورت گیرد و افتتاح کتابخانه فرصتی برای حرکت در مسیر رشد فرهنگ و آگاهی مردم و نمادی از فرهنگ، علم، مطالعه و پرورش انسان کامل است.

در ادامه امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ضمن تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر منظریه اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات مالی با همت مسؤولان استان اصفهان با هدف ایجاد دسترسی مردم به کتابخانه‌ها در مدت ۳ سال گذشته ۵۰ باب کتابخانه در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید و امروز نیز 10 باب کتابخانه آماده افتتاح داریم و تمام این پروژه‌ها با همکاری شهرداری‌ها، خیرین و نهاد کتابخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه در سطح کشور را دارد.

هلاکویی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی و آماده سازی بستر مناسب برای علاقه مندان ابراز امیدواری کرد که عموم مردم از این فضاهایی که در شرایط نامساعد اقتصادی ایجاد شده است استفاده کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌ها تصریح کرد: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گسترش کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار به منظور توزیع عادلانه امکانات فرهنگی است و امروزه کتابخانه ها به عنوان پایگاه های فرهنگی اجتماعی نقش موثری در رشد سطح آگاهی و فرهنگ جامعه دارند.

در پایان آیین افتتاح و بهره برداری از 9 باب کتابخانه عمومی دیگر در سایر شهرستان‌های استان اصفهان با حضور مسئولان به صورت مجازی رقم خورد.

خبرنگار: شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار