حضور ۷ و نیم میلیون نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از سطح مدرسه تا کشور

مشهد(پانا)-  مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد هفت و نیم میلیون نفر شرکت‌کننده از سطح مدرسه تا سطح کشوری در  مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۷ و نیم میلیون نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از سطح مدرسه تا کشور

محمدرضا مسیب زاده، در نشست خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در پنج مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور و در مرحله بین المللی برگزار می شود که هم اکنون مرحله کشوری مسابقات برگزار می شود.
وی ادامه داد: هفت و نیم میلیون نفر شرکت کننده از سطح مدرسه تا سطح کشوری در این مسابقات شرکت می کنند، در مرحله کشوری در دو بخش مقدماتی و نهایی متسابقین به رقابت می پردازند که مرحله مقدماتی آغاز شده است و در پانزدهم و شانزدهم تیرماه مرحله نهایی مسابقات فرهنگیان به صورت مجازی برگزار می شود.
مسیب زاده گفت: هدف اصلی مسابقات در حوزه دانش آموزی ایجاد انس و علاقه با قرآن کریم و ارزشها در دانش آموزان است. سند تحول ما را به سمت تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی هدایت می‌کند، اما فعالیت های قرآنی بر پیشانی ساحت های تربیتی قرار دارد.

وی افزود: این مسابقات زیرمجموعه ستاد عالی مسابقات، مستقر در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و تنها مسابقات رسمی کشور در بخش زیر ۱۸ سال، مسابقات دانش آموزی آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه برتر در حوزه مسابقات قرآن معرفی شده است، گفت: هیئت داوران این مسابقات از چهره های بین المللی و ملی هستند و بهترین چهره‌های قرآنی کشور این مسابقات را داوری می کنند.
وی افزود: عوامل اجرایی و فنی متخصص برای اجرای مسابقات انتخاب شدند، بخش تخصصی و فنی محتوایی بسیار مهم است و امسال بخش مجازی اهمیت ویژه ای دارد.
وی با بیان اینکه مسابقات امسال پایه مسابقات بین المللی است، مسابقات بین المللی دوسالانه برگزار می‌شود و نفرات برگزیده امسال و سال گذشته در آزمون تخصصی شرکت می‌کنند و تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات را تشکیل می دهند.
مسیب زاده گفت: در برگزاری این مسابقات یک صرفه جویی ۵۰ درصدی در هزینه ها داریم و این در کنار افزایش دو برابری جوایز دانش‌آموزان و یک و نیم برابری جوایز فرهنگیان است.

وی گفت: رسما از ساعت ۱۷ امروز در کنار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام این مسابقات در بخش فرهنگیان و آوایی و پژوهشی دانش آموزان آغاز می‌شود و افتتاحیه مسابقات از شبکه شاد به صورت زنده پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار