طرح نهضت جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

ارومیه (پانا) - رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدائی استان آذربایجان‌غربی، از اجرای طرح نهضت جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان در استان در طول تابستان 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح نهضت جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

جلسه کارگروه استانی جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدائی صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«یوسف فرمانی» رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دروه ابتدائی استان در این جلسه از اجرای طرح نهضت جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان در استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با توجه به آموزش در شرایط کرونایی و احتمال ناکافی بودن آموزشهای مختلف بویژه در مناطق روستایی و محروم استان، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در نظر دارد تابستان امسال طرح نهضت جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان را اجرا کند.

وی مهمترین اهداف این طرح را ترمیم یادگیری دانش‌آموزان نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول، کاهش نرخ افت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدائی، جلوگیری از ترک تحصیل، ایجاد عدالت آموزشی و فراهم کردن امکانات آموزشی با کیفیت برای دانش‌آموزان مناطق محروم عنوان کرد.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دروه ابتدائی استان بیان کرد: دانش آموزان با وضعیت نیاز به تلاش بیشتر، دانش آموزان با وضعیت قابل قبول و سایر دانش آموزان سه گروه‌های هدف این طرح هستند.

فرمانی گفت: پخش برنامه های آموزشی از صدا و سیمای استان، تهیه و ارسال بسته های آموزشی به دانش آموزان، هدف و تشکیل کانونهای اصلاحی ترمیمی ویژه دانش آموزان با وضعیت نیاز به تلاش بیشتر سه راهبرد اجرایی این طرح است.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهبرد اصلی طرح، تشکیل کانونهای اصلاحی ترمیمی و آموزش حضوری محدود است، ادامه داد: بر اساس شرایط خاص هر یک از مناطق و نواحی و متناسب با تعداد مشمولین در هر ناحیه/ منطقه این کانون ها تشکیل می شود و در آنجا خدمات آموزشی، ترمیمی و پشتیبانی توسط افراد متخصص در زمینه اختلالات یادگیری و معلمان توامند و متخصص به دانش آموزان هدف ارائه می شود.

وی تاکید کرد: نحوه ارائه آموزش در کانونهای اصلاحی ترمیمی تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود و در صورت مقدور نبودن آموزش حضوری محدود، از سایر راهبردها از جمله بسته های آموزشی، تماس تلفنی و ظرفیت راهبران آموزشی استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار