تحصیل 34 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجه در مدارس قم

قم(پانا)- رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قم از تحصیل حدود 34 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجه در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 34 هزار نفر از دانش آموزان  اتباع خارجه در مدارس قم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «محمدرضا اسلامی» رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قم در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع استان اظهار کرد: کلیه دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از گذرنامه، دفترچه اقامت، کارت آمایش، کارت هویت، برگه تردد آموزش و معرفی نامه حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام کنند.
وی گفت: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس دولتی و غیر دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل های ابلاغی همانند دانش آموزن ایرانی است.

اسلامی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش و ادامه تحصیل، هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 34 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در بیش از 1159 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قم گفت: این دانش آموزان می توانند در تمامی مسابقات رسمی، فرهنگی و ورزشی و مسابقات علمی (المپیادها) تا سطح استانی شرکت کرده و با سایر دانش آموزان به رقابت بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس استان فقط دانش آموزان اتباع دارای مدارک اقامتی صادره از استان قم می توانند ثبت نام کنند و اتباع سایر استان ها می بایست به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه کرده و نسبت به درخواست خود اقدام کنند و دانش آموزان مشکوک التابعه ایرانی نیز بر اساس مصوبه هیات وزیران با مجوز فرمانداری می توانند در مدارس ثبت نام کنند.

اسلامی تاکید کرد: در طول ایام ثبت نام نحوه فرایند اجرایی ثبت نام و تشکیل پرونده تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی توسط بازرسان استانی و ادارات نواحی و مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار