اجباری بودن آزمایش کرونای مسافران پرواز‌های خارجی

تبریز(پانا)-مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ شرقی گفت آزمایش کرونای مسافران پرواز‌های خارجی به لحاظ جلوگیری از انتقال این بیماری اجباری است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اجباری بودن آزمایش کرونای مسافران پرواز‌های خارجی

رامین آذری افزود: با آزمایش پی. سی. آر تمام مسافران پرواز‌های خارجی این خطوط پروازی با ظرفیت کامل پرواز خود را انجام می‌دهند و نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست.

وی گفت: در پرواز‌های داخلی نیز برای رعایت دقیق دستورالعملها، هواپیما‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت مسافر جا به جا می‌کنند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، البته سال گذشته تعداد مسافران خطوط هوایی ۵۰ درصد کاهش داشت که موجب کاهش درآمد فرودگاه‌ها شد.

آذری ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ فرودگاه تبریز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر جا به جا کرد که این رقم در سال ۱۳۹۹ به حدود نصف کاهش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان همچنین در خصوص سایر اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا خاطر نشان کرد: همکاری هلال احمر و نصب دوربین‌های حرارت سنج در فرودگاه‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه مقابل ویروس کووید ۱۹ است.

آذری همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی فرودگاه تبریز بیان کرد: سال گذشته ترمینال جدید این فرودگاه به مناقصه رفت، اما به علت کرونا و مسائل مالی باطل شد؛ امسال مناقصه ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی تبریز با مساحت ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار مترمربع آغاز می‌شود تا کیفیت فرودگاه و رفاه و آسایش مسافران افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در دوره کرونا تعداد مسافران سفر‌های هوایی فرودگاه تبریز کاهش داشت اضافه کرد: در این مدت پرواز‌های داخلی با ۶۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام اصول بهداشتی انجام شد البته اکنون ۷۰ تا ۷۵ درصد کمیت مسافران این فرودگاه جبران شده است.

آذری ادامه داد: سال گذشته با وجود کرونا و کاهش ۸۰ درصدی درآمد فرودگاه‌های کشور، طرح‌های نیمه‌تمام فرودگاه بین‌المللی تبریز شامل اپرون و «تاکسی وی» افتتاح شد که ظرفیت پارک هواپیما را ۲ برابر کرد.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به ۱۴ شهر جهان از جمله استانبول، ازمیر و ایروان پرواز خارجی و داخلی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار