چرا آمریکا دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟

تهران (پانا) - سامان کجوری، خبرنگار شبکه پرس تی وی می گوید پرس تی وی به عنوان بازوی رسانه ای نظام، خبرهای مهم و مسائل روز را که در ابعاد ملی دارای ارزش هستند، به مخاطب ارائه می دهد و بازخوردها نشان می دهد که مخاطبان به شدت این موارد را دنبال می کنند و حتی خواستار آگاهی بیشتر در خصوص وضعیت داخل کشورمان هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا آمریکا  دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟

سامان کجوری، خبرنگار شبکه پرس تی وی در روزهای شروع پانزدهمین سال فعالیت پرس تی وی، در خصوص فعالیت های دفتر تهران این شبکه گفت: پرس تی وی به عنوان بازوی رسانه ای نظام، خبرهای مهم و مسائل روز را که در ابعاد ملی دارای ارزش هستند، به مخاطب ارائه می کند و بازخوردها نشان می دهد که مخاطبان به شدت این موارد را دنبال می کنند و حتی خواستار آگاهی بیشتر در خصوص وضعیت داخل کشورمان هستند.

کجوری ادامه داد: در مدت فعالیت به عنوان خبرنگار پرس تی وی از مسائل مربوط به سیاست خارجی، موفقیت های دفاعی و پیشرفت های علمی ایران به ویژه در مسائل پزشکی مثل تولید واکسن خبر و یا گزارش تهیه کرده ام که البته این موارد باعث افتخار بوده است و بسیار خوشنودم که دانشمندان جوان کشورم توانسته اند در تولید واکسن به موفقیت دست یابند.

چرا وب سایت از دسترس خارج شد

خبرنگار پرس تی وی درباره از دسترس خارج شدن دامنه دات کام وب سایت پرس تی وی اظهار کرد: اینکه دادگستری آمریکا وب سایت شبکه پرس تی وی را مسدود کرده، اثباتگر این نکته مهم است که واشنگتن تلاش می کند پوشش درست اخبار به افکار عمومی جهان به ویژه ایالات متحده نرسد تا مخاطبان از دریافت حقیقت محروم شوند در نتیجه اتفافات و رویدادها غیر از آنچه وجود دارد، نشان داده شود؛ برای مثال مردم جهان نتوانند ببینند که ایران در مسیر توسعه قرار دارد.

کجوری با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای اندکی توانایی تولید واکسن دارند، تاکید کرد: دانشمندان ایرانی توانستند با تولید واکسن کار بزرگی انجام دهند، آن هم در شرایطی که ایران ما در تحریم اقتصادی به سر می برد و دستیابی به خیلی از ابزار و کالاهای تحقیقات پزشکی مقدور نیست یا به سختی میسر است.

وی افزود: دقیقا امریکا نمی خواهد مردم جهان دارای این امکان باشند که بتوانند ایرانی را ببینند که آزاد و مقتدر است. به بیان دیگر سنگ اندازی در مسیر انتشار محتوای پرس تی وی به این معنی است که کسی نتواند کشور ایران را که می تواند واکسن تولید کند یا پیشرفت های علمی دیگر دارد، ببیند. به همین دلیل هم وب سایت تلویزیون پرس تی وی را مسدود کردند که صدای رسای ایران را ساکت کنند.

این فعال رسانه با هشدار در خصوص اینکه ممکن است حتی کارشکنی های امریکا ادامه یابد و حتی همان دامنه . ir شبکه پرس تی وی را هم در آینده مسدود کنند، عنوان کرد: نکته مهم این است که بر اساس تجربه، شبکه پرس تی وی توانسته جایگاه والایی در میان رسانه های مستقل در جهان به دست آورد؛ از این رو مخاطبان هر چند در یافتن سایت این شبکه در حال حاضر با مشکل مواجه می شوند، بیشتر آن را جست و جو می کنند و جالب تر آنکه وقتی آن را می یابند، لینک آن را به دیگران هم معرفی می کنند.

خبرنگار پرس تی وی در تهران تاکید کرد: این شبکه در جهان به صدای بی صدایان مشهور شده و از این رو مخاطبانی که به دنبال رسانه ظلم ستیز باشند، پرس تی وی را می بینند و جهت گیری آن را می پذیرند.

کجوری تصریح کرد: هر چند مسدود کردن سایت پرس تی وی توسط دولت امریکا اقدامی ضد آزادی بیان و خلاف قوانین بین المللی است و در حال حاضر از حداقل ها ما را محروم کردند؛ا مخاطبان پرس تی وی نظرات و صدای خود را در این شبکه انعکاس یافته می بینند و بر این باوراند که پرس تی وی حقیقت را بیان می کند.

الگوی پرس تی وی تکثیر می‌شود

این کارشناس رسانه در توضیح علت خشم آمریکا از شبکه های ایرانی اظهار کرد: آمریکا می خواهد مردم جهان هر آنچه را که شبکه های جریان اصلی و همسو با امریکا می گویند، بپذیرند؛ حال آنکه پرس تی وی انحصار رسانه ای امریکا را شکسته است. از این رو رفتار هیستریک امریکا یک نوع اعتراف به شکست برای امریکا محسوب می شود.

وی افزود: در حقیقت امریکا می داند اگر مانع فعالیت پرس تی وی نشود، رسانه های آزادی خواه دیگر هم شکل می گیرند و از پرس تی وی الگو برداری می کنند.

خبرنگار پرس تی وی تاکید کرد: اقدام امریکا در مانع تراشی برای انتشار محتوای رسانه ای پرس تی وی، چنان بازخورد خبری در دنیا داشته که افراد ناآشنا با این شبکه هم در جست و جوی این رسانه هستند تا بررسی کنند پرس تی وی چه شبکه ای است و در اصل تلاش آمریکا برای سانسور پرس تی وی هم به سود شبکه ما تمام خواهد شد.

سامان کجوری در خصوص ارتباط با وزارت خارجه در مدت 14 سال گذشته تاکید کرد: هر هفته جلسات سخنگوی وزارت خارجه را به صورت زنده در پرس تی وی انعکاس می دهیم. در گذشته هم همه نشست های خبری پیرامون مذاکرات برجام و حتی قبل از آن درباره مذاکرات هسته ای دولت های نهم و دهم همیشه پرس تی وی حاضر بوده است.

وی با انتقاد از اینکه دکتر عراقچی منبع پرس تی وی در اخبار مربوط به مذاکرات برجام را فاقد آگاهی دانسته بود و آن را توییت کرده بود تا همه جهان آن را ببینند گفت: پرس تی وی همیشه در کنار وزارت خارجه بوده و اگر این شبکه مطلع نیست چرا آقای عراقچی مطلعش نمی کند؟ و چرا نمی گوید کجای این اطلاعات که پرس تی وی به نقل از منابع آگاه منتشر کرده، غلط بوده است؟

چراغی که به دیگران نور می‌دهد

خبرنگار پرس تی وی با بیان اینکه خبرنگار از خدا می خواهد که بدون واسطه در خدمت منافع ملی کشورش باشد گفت: در چند ماه اخیر که از مذاکرات احیای برجام در وین می گذرد آقایان ربیعی و واعظی در حق پرس تی وی کم لطفی کردند. ما انتظار داشتیم که کمی بیشتر به این شبکه فراملی ایرانی توجه داشته باشند.

سامان کجوری درباره دیدگاه خبرنگاران سایر کشورها نسبت به پرس تی وی تاکید کرد: خبرنگاران بسیاری از رسانه های خارجی، چون اعتبار پرس تی وی را می بینند و ما همیشه بخشی از تیم رسانه ای مسئولان بودیم از پرس تی وی به عنوان منبع خبرهای ایران و منطقه استفاده می کنند و در حقیقت نگاهشان به پرس تی وی به مانند یک چراغ راهنما درخصوص مسائل هسته ای ایران است.

مصاحبه از: محمد تهرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار