«رویای پرواز» برگزیده فستیوال جهانی عکس شهری ایتالیا شد

رشت (پانا) - حامد اریب فیلم‌ساز و عکاس گیلانی با تک عکس «رویای پرواز» برگزیده بخش «Space» «فضا»ی دوازدهمین فستیوال بین‌المللی عکاسی شهری ۲۰۲۱ در تریسته ایتالیا شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
«رویای پرواز» برگزیده فستیوال جهانی عکس شهری ایتالیا شد

به گزارش ایرنا، عکس «رویای پرواز» تصویری از بافت قدیمی شهر رشت است که در محله ساغری‌سازان، قدیمی‌ترین و اولین محله شهر رشت - تصویر شده است.

در این دوره از فستیوال بیش از ۱۱ هزار عکس ارسالی، ۴۱۷ پروژه (از این تعداد ۱۱۰ برای جایزه ویژه بروس گیلدن) و ۱۲۵ عکس برای کتاب فستیوال انتخاب شده است، که مراسم پایانی این رویداد در «روز عکاسی تریسته» در تاریخ ۳۰ اکتبر سال جاری میلادی در شهر بندری «تریسته» در شمال شرقی ایتالیا به صورت حضوری برگزار می‌ شود.

جایزه بین المللی عکس شهری URBAN یک مسابقه عکس جهانی است که دوازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند. ۲۰۲۱ URBAN به دنبال استعداد و کیفیت در بین عکاسان حرفه‌ای است و به آنان یک بستر بین‌المللی ارائه می‌دهد تا مورد توجه قرار گیرند.

این مسابقه جهانی توسط انجمن dotART، یک انجمن فرهنگی مستقر در شهر تریسته (ایتالیا) با سالها تجربه کار در زمینه عکاسی هنری و هنرهای تجسمی، برگزار می‌شود، هر ساله هزاران تصویر مشارکتی و صدها شرکت‌کننده از سراسر جهان در این رقابت شرکت می‌کنند.

این انجمن فقط در سال ۲۰۱۹ - ۵۰ نمایشگاه در بیش از ۳۰ کشور جهان با حدود ۱۷۰۰ عکس به نمایش گذاشت.

مسابقه عکس شهری به دو بخش تقسیم شده است: که یکی به عکسهای موضوعی اختصاص دارد، با موضوع اصلی آن در مورد عکاسی خیابانی، تصاویری واقعی و زنده که قادر به روایت داستان‌هایی در متن بافت شهری هستند. URBAN از شهر و اسرار آن رونمایی می‌کند. بخش دیگر «پروژه‌ها و نمونه‌کارها» است که در آن هر شرکت‌کننده می‌تواند مجموعه‌ای از تصاویر و پروژه‌هایش را جهت نمایش ایده خود را از طریق عکس ارسال کند.

غیر از جوایز عادی این فستیوال، URBAN به بهترین عکاسان، این فرصت را می‌دهد تا در تورهای نمایشگاهی شرکت کنند. از سال ۲۰۱۱ URBAN نمایشگاه‌هایی را در اتریش لهستان، مجارستان، صربستان، قبرس، لتونی، اسلوونی، آلمان، کرواسی، اوکراین، کلمبیا و طبیعتاً در ایتالیا برگزار کرده است.

در طول سالها URBAN در ایجاد شبکه‌ای از همکاران و هنرمندان حرفه‌ای و ارتباطات بین‌المللی که از آنها هیئت منصفه مشهور بین‌المللی خود را با اعضای مانند مارتین پار، موریزیو گالیمبرتی، نیک تورپین، تاتسو سوزوکی، دنیس کورتی، مونیکا بولاژ و تاداشی و مدیر اجرایی فستیوال استافانو امبورست تشکیل داده است.

حامد اریب فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان، نویسنده، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی، و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است. از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

فیلم های خانه روشن است، رشت خاطره شهر باران، درنگ سبز، حادثه هنوز ، دوئل، و خداوند کودک را آفرید، قصه همیشه، سمت خیال دوست و تازگی قدیم از وی جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد. وی تاکنون نمایشگاه های عکس انفرادی و گروهی متعددی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار