ثبت3 اختراع توسط واحد فناوری دانشگاه محقق‌اردبیلی

اردبیل(پانا) - رئیس مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ثبت اختراع3 محصول توسط واحد فناور مستقر در این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت3 اختراع توسط واحد فناوری دانشگاه محقق‌اردبیلی

به گزارش دانشگاه محقق اردبیلی، برومند صلاحی، رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: چیپ­ ست ثبت سیگنال‌های حیاتی، سترون‌ساز پرتوی و شیمیایی هوای جاروبرقی و دستگاه توزیع‌کننده شیشه‌شور خودرو توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز اختراع شده است.

او افزود: این محصولات توسط شرکت سازگار گستر آرتا سبلان از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و پس از ثبت مالکیت معنوی، به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

بابک رضایی افشار، مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگار گستر آرتا سبلان و مخترع این محصولات هم گفت: این مجموعه توانسته است ملزومات تولید محصول دانش‌محور از فعالیت‌های آزمایشگاهی تا تولید نیمه‌صنعتی را در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی فراهم کند.

او افزود: تیم متخصص این مجموعه تحقیقاتی متشکل از پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی در رشته‌های الکترونیک، مکانیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر و منابع طبیعی با تکیه بر توانمندی‌های علمی و فنی خود محصولات مبتنی بر نیازهای جامعه را شناسایی و در جهت تولید و تامین این نیازها اقدام کرده است.

مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان ادامه داد: این سه محصول فناورانه حاصل تلاش چند ماهه­ متخصصان جوان این مرکز پژوهشی است که بنابر نیازسنجی صورت گرفته آماده ورود به بازار شده است.

رضایی افشار گفت: اولین محصول این مجموعه، چیپ ست اخذ سیگنال‌های حیاتی است که علاوه بر ثبت اختراع، گواهی تحقیق و توسعه خود را نیز از وزارت صمت دریافت کرده و از نظر فنی، یک مدار مجتمع (آی سی) با ابعاد میلی‌متری است که می‌تواند برای ثبت سیگنال‌های نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله به کار رود و با قرارگیری آن در دسترس محققان و تولیدکنندگان تجهیزات الکتروفیزیولوژی، می‌توان آنان را از طراحی‌های الکترونیکی و ابزار دقیق اخذ سیگنال بی‌نیاز کرده و سیگنالی باکیفیت بالا و بدون نویز را در دستگاه‌های الکتروفیزیولوژی تحویل داد.

او تصریح کرد: دستاورد صنعتی دیگر این مجموعه، سترون‌ساز پرتوی و شیمیایی هوای جاروبرقی است که به صورت یک فیلتر در مسیر هوای مکیده شده توسط جاروبرقی قرار می‌گیرد و ذرات موجود در هوای جاروبرقی را ضدعفونی و از پخش و جریان­‌دهی به میکروب‌ها و ویروس‌ها توسط جریان هوای جاروبرقی ممانعت می‌کند.

مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگار گستر آرتا سبلان افزود: این دستگاه برای نابودکردن میکروارگانیسم‌های موجود از روش‌های پرتودهی و مواد شیمیایی به صورت ترکیبی استفاده می‌کند که باعث بالا رفتن ایمنی و راندمان سترون‌سازی می‌شود.

رضایی افشار ادامه داد: این محصول ویژگی‌هایی همچون سبکی، قابلیت اتصال آسان و ضربه‌پذیری را داراست که آن را برای کاربری خانگی و صنعتی بسیار مناسب می‌کند.

او افزود: اختراع بعدی این مجموعه در ۶ ماه اخیر دستگاه توزیع‌کننده محلول شیشه‌شور است که یک اختراع محیط‌ زیستی در حوزه پاک‌کننده‌ها است و بکارگیری هر دستگاه می‌تواند از ورود ۲۰ هزار بطری پلاستیکی به طبیعت جلوگیری کند.

مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان گفت: این دستگاه جایگزین خرید بطری‌های محلول شیشه‌شور خودرو است که به صورت یک جایگاه توزیع طراحی شده و در محل نصب، آب و محلول شیمیایی را ترکیب کرده و محلول شیشه ‌شور با کیفیت بالا را از طریق نازل خود در اختیار مصرف کننده قرار می‌ دهد و علاوه بر راحتی، کیفیت بالای محصول و حفظ محیط‌ زیست می‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش هزینه را برای خریداران این محصول در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار