معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد:

آغاز فعالیت 460 پایگاه تابستانه ویژه دانش‌آموزان استان قم

قم(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از آغاز فعالیت‌های 460 پایگاه تابستانه از پنجم تیرماه و برگزاری مراسم افتتاحیه در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت 460 پایگاه تابستانه ویژه دانش‌آموزان استان قم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «ناصر حمزه‌ای» معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل، سهمیه امسال پایگاه‌های تابستانه استان را 460 پایگاه اعلام کرد و افزود: مدارس دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی- تربیتی، پژوهش سراها همچنین مرکز آموزشی و پژوهشی علوم و فنون، سالن‌های ورزشی و هنرستان‌ها آماده هستند که از دانش آموزان در جهت ارائه فعالیت‌های که در مدرسه انجام می‌گیرد ثبت نام کنند.
وی افزود: کانون‌های فرهنگی- تربیتی نزدیک به 60 رشته مهارتی، فرهنگی و هنری از جمله خیاطی، گلیم بافی، عکاسی و... را آموزش می‌دهند، پژوهش سراها در جهت آشنایی با ساخت رباتیک و انجام کارهای پژوهشی به دانش آموزان فعالیت می‌کنند همچنین دارالقرآن‌ها در خصوص آموزش روان‌خوانی، روخوانی و حفظ قرآن و در هنرستان‌ها دانش آموزان دوره‌های کارورزی را طی می‌کنند.
حمزه‌ای عنوان کرد: دانش آموزانی که بنیه‌های علمی و آموزشی آنها با توجه به آموزش‌های مجازی در دوران کرونا ضعیف شده و با افت تحصیلی مواجه بودند در مدارس ثبت نام می‌کنند و دوره های آموزشی تکمیلی خودشان را در مدارس آموزش می‌بینند همچنین در مدارس متوسطه اول و دوم هم دانش آموزانی که در دروس پایه ضعیف هستند با دعوت مدیران مدرسه در کلاس‌های تقویتی شرکت می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: فعالیت‌ها و حضور دانش آموزان در مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت و سالن‌های ورزشی منوط به این است که شرایط کرونایی از طرف ستاد کرونا استان زرد اعلام شود و تا به امروز شرایط زرد است و اگر شرایط نارنجی شود طبعا فعالیت‌های حضوری در پایگاه‌های تابستانه تا بازگشت مجدد به حالت عادی متوقف خواهد شد.
وی اضافه کرد: همکاران در مدارس، کانون‌های فرهنگی- تربیت، دارالقرآن‌ها شرایط را طوری آماده کردند که اگر شرایط حضور دانش آموزان فراهم نشد از طریق فضای مجازی و در بستر شبکه شاد و همچنین پیام رسان های داخلی بتوانند خدمات لازم را به دانش آموزان ارائه دهند، بنابراین هیچ ممانعتی از این بابت نیست که غیر از شبکه شاد از سایر پیام رسان‌ها استفاده بکنیم و بستگی دارد پایگاه‌های تابستانه کدام یک از شبکه‌های مجازی را انتخاب کند.
حمزه‌ای با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان از 10 خرداد تا پایان خرداد بوده و مرداد ماه پایان دوره‌های پایگاه‌های تابستانه اعلام شده، یادآور شد: به دلیل این که دوره‌های آموزشی ما معمولا 18، 12و6 ساعته تعریف شده و با پایان یک دوره، دوره‌ جدید آغاز می‌شود، بنابراین محدودیت زمانی برای دانش آموز وجود ندارد و هر دانش آموزی در هر موقعیت زمانی جهت ثبت نام در پایگاه‌های تابستانه حضور پیدا کند با ممانعتی مواجه نیست.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در سال تحصیلی نتوانستند از فضای مجازی به خوبی استفاده کنند و در بخشی از دروس پایه همچون ریاضی، شیمی، فیزیک، عربی و سایر دورس ضعیف هستند و همچنین دانش آموزان پایه اول ابتدایی که در خواندن و نوشتن اشکالاتی دارند، یکی از کارکردهای فعالیت‌های آموزشی پایگاه تابستانه مدارس آماده سازی دانش آموزان برای استقبال از شرایط جدید و آموزش حضوری در سال تحصیلی آینده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در فعالیت‌های دارالقرآن‌ها، کانون‌ها و سالن‌های ورزشی هدف این نیست که دانش آموز فقط آموزش ببیند بلکه آموزش باید همراه با مهارت آموزی و یک استعدادیابی باشد و اگر این مهارت‌ها در دانش آموز علاقه و ذوق ایجاد کند قطعا دوره‌های پودمانی دیگر را جهت تکمیل فرآیند آموزش ها و مهارت ها دنبال خواهد کرد، بنابراین هدف هم آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید و هم تمرینی برای مهارت آموزی است.
حمزه‌ای هدف آموزش و پرورش را غنی سازی اوقات فراغت دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش هیچگاه به دنبال درآمدزایی در اوقات فراغت نبوده و اعتقاد داریم اگر مدرسه در تابستان تعطیل است تربیت و پرورش تعطیل نیست، پس مبلغی که از اولیاء دانش آموزان به عنوان حق ثبت نام می‌گیرند جهت پرداخت حق الزحمه اساتیدی است که به طور غیر موظف در ایّام تابستان در خدمت دانش آموزان هستند و هیچ گونه درآمدی برای سالن های ورزشی، کانون‌ها و دارالقرآن‌ها در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: برای این که دانش آموزان به راحتی بتوانند در پایگاه‌های تابستانه شرکت کنند اولیاء می‌توانند مبلغ پرداختی را در 3 قسط پرداخت کنند بنابراین اگر با توجه به شرایط کرونا آموزش‌ها غیر حضوری شد در خصوص بازگشت مبلغ به دانش آموزان مشکلی وجود ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان از والدین خواست با توجه به استعدادهای فرزندان شرایط را برای ظهور و بروز مهارت ها در دانش آموزان فراهم کنند و وجه اندکی که بابت فعالیت‌های تابستانه اخذ می‌شود را جزء هزینه های سبد خانوار محاسبه کنند و فرزندانشان را به نزدیکترین پایگاه‌های تابستانه ارجاع دهند که هم منجر به مهارت آموزی و دانش افزایی دانش آموزان شود و هم وقت آن‌ها به بطالت نگذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار