در ششمین جلسه طرح تحول محلات کشور مطرح شد:

آقامحمدی: باید در حل چالش اعتیاد نگاه حل مسائلی و پیشگیرانه داشته باشیم

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت اعتیاد از جمله آسیب‌های بزرگ اجتماعی است که زمینه ساز بروز آسیب‌هایی نظیر فقر و فروپاشی خانواده است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آقامحمدی: باید در حل چالش اعتیاد نگاه حل مسائلی و پیشگیرانه داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقا محمدی روز دوشنبه در ششمین جلسه طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، اعتیاد را از معضلات اساسی مناطق حاشیه نشین عنوان کرد و گفت: اعتیاد از جمله آسیب‌های بزرگ اجتماعی است و زمینه ساز بروز آسیب‌هایی نظیر فقر و فروپاشی خانواده را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه نظام و وزارت کشور طی سال‌های اخیر سامان‌دهی محلات و مناطق حاشیه نشین کشور است، گفت: سازمان‌دهی موضوع اعتیاد به صورت ریشه ای با ارائه آموزش‌های فنی لازم و از سوی دیگر ایجاد اشتغال و به کارگیری آن‌ها در کارهای تولیدی می‌تواند این چالش اساسی را در محلات کشور حل و فصل سازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: باید در حل چالش اعتیاد نگاه حل مسائلی و پیشگیرانه داشته باشیم و اجازه ندهیم بعد از گسترش چالش اعتیاد در مرحله بعدی به فکر حل این مساله باشیم.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: به تجربه دیده شده که برای حل مساله اعتیاد، محل معتادان جمع آوری شده و همین موضوع باعث شده که معتادان دوباره سراغ مکان جدیدی برای کارهای خودشان باشند.برای همین به جای جابه جا کردن محل معتادان باید به سمتی برویم که معتادان را مدیریت و از امکان آسیب‌زایی کردن این قشر در محلات جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید با به کارگیری استراتژی‌هایی نظیر تقویت امکانات زیرساختی بهداشتی و درمان بتوانیم در سریعترین زمان ممکن معتادان را درمان کنیم؛ گفت: واقعیت این است که عدم کنترل این قشر به خصوص در بخش‌های درمانی و پزشکی باعث افزایش زمینه‌های گسترش بیماری‌های واگیردار می‌شود و برای همین باید در بخش درمان معتادان هم چاره اندیشی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت توانمند سازی و جامعه پذیر ساختن معتادان در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور اشاره کرد و گفت: درمان معتادان بخش اول کار است اما مهم ترین بخش بازگرداندن این طیف از جمعیت به زندگی عادی شهری است و باید با کمک روانشناسان و جامعه‌شناسان بتوانیم معتادان را بعد از درمان به زندگی بازگردانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار