معلمان و عوامل اجرایی مدرسه در رابطه با مسئله نماز احساس مسئولیت کنند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شورای عالی اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت نماز بالاترین ذکرها و کوتاهترین مسیر ارتباط با خداست.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و عوامل اجرایی مدرسه در رابطه با مسئله نماز احساس مسئولیت کنند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه اولین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: تمامی فعالیت ها و اقدامات در آموزش و پرورش بایستی در راستای تحقق سند تحول بنیادین باشد.

وی با بیان اینکه محصول اجرای سند تحول بنیادین می بایست رهنمون ساختن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه باشد گفت: خود مراقبتی به عنوان مراتبی از حیات طیبه، محصول و ثمره اتخاذ تدابیر صحیح و اقدامات شایسته در راستای تحقق ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که در سند تحول بنیادین نیز بر آن تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برپایی نماز را یک وظیفه دینی، انسانی و اداری برای دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: نماز بالاترین ذکر ها و کوتاهترین مسیر ارتباط با خداست که فرد ثمره آن را در زندگی خود به خوبی مشاهده می کند.

این مقام مسئول اثرات انس و الفت با نماز در دوره نوجوانی را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: این انس و الفت در دوره نوجوانی با نماز عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در بزرگسالی است.

وی ضمن تقدیر از مجموعه فعالیت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در امر احداث نمازخانه های مدارس افزود: همه معلمین و عوامل اجرایی مدرسه در رابطه با مسائل فرهنگی و تربیتی از جمله بر پایه نماز می بایست احساس مسئولیت کنند.

خدابنده در پایان افزود: دبیرخانه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور در خراسان رضوی واقع شده است و محتوای استاندارد و با کیفیت تولید شده در این قرارگاه در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می گیرد.

در ابتدای جلسه حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی متعدد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی شیوه های دعوت به نماز با شرکت بیش از 120 هزار نفر ساعت، برگزاری دوره آموزشی مجازی پاسخگویی به شبهات اعتقادی در نماز با مشارکت حدود 240 هزار نفر ساعت، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در راستای احداث، بهسازی و تجهیز نمازخانه مدارس و برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز از جمله شاخص ترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان در این راستا است.

وی همچنین افزود: با هدف ترویج فرهنگ نماز در میان دانش آموزان نیز همایش های مجازی متعددی با موضوع جشن تکلیف در بستر شبکه شاد برگزار و نیز پایگاه های مجازی اقامه نماز با محوریت برنامه پیوند مسجد، مدرسه و منزل ، تقلید، مرجعیت و نماز جماعت، آموزش عملی اقامه نماز در این شبکه تشکیل شد.

شادکام در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح گلدسته های رضوی با مشارکت آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و مرکز پیگیری امور مساجد با هدف تربیت و تعالی مکبرین دانش آموز برای اجرا در حرم مطهر رضوی در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار