دبیر درس تربیت‌بدنی آموزشگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش اسلامشهر:

ضرورت توجه به تحرک بدنی دانش‌آموزان در دوران کرونا

اسلامشهر (پانا) - در صورت بازگشایی واحدهای آموزشی جهت درس تربیت‌بدنی نیاز به وسائل و تجهیزات لازم خصوصا برای دختران است و باید در نظر داشت با در دست داشتن چند توپ، طناب و زمین آسفالت نمی‌توان کاری را از پیش برد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به تحرک بدنی دانش‌آموزان در دوران کرونا

تحصیل در دوران کرونا با توجه به در خانه ماندن دانش‌آموزان و تغییر در شیوه آموزش از راه دور، نشستن مقابل رایانه و یا در دست داشتن گوشی موبایل و تبلت موجب شده تا ساختار اسکلتی آن‌ها تغییرات زیادی داشته باشد و ناهنجاری‌هایی ازجمله، اضافه وزن‌ که در اثر کم‌تحرکی ایجاد شدند را به همراه دارد.

باتوجه به تعطیلی مدارس و ماندن دانش‌آموزان در خانه با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری، خطراتی مانند کم‌تحرکی، نبود فعالیت بدنی، چاقی و بی‌انگیزگی آن‌ها را تهدید می‌کرد. بنابراین بی‌شک نیاز بود فعالیت‌های بدنی به‌دلیل تاثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقاء سیستم ایمنی، مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد، در غیر این‌صورت مشکلاتی به‌ مراتب سخت‌تر و بغرنج‌تر همچون افسردگی، بلوغ زودرس، استرس و اضطراب در میان آنان دیده می‌شود.

مریم یار محمدی دبیر درس تربیت‌بدنی آموزشگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و در راستای ورزش دانش‌آموزان در دوران قبل از کرونا اظهارکرد: دبیران تربیت‌بدنی در دوران قبل از کرونا برای تست و انجام عملکرد ورزشی دانش‌‌آموزان را به مکان‌های آزاد مثل حیاط مدرسه می‌بردند و آنها حرکات ورزشی را انجام می‌دادند.

او تصریح کرد: اما در دوران ماندن دانش‌آموزان در خانه روش اجرای درس تربیت‌بدنی نیز به این صورت تغییر پیدا کرد که ما از دانش‌آموزان در خواست می‌کنیم که در خانه ورزش کنند و فیلم ورزش خود را برای ما ارسال کنند که این نوع ورزش کمتر آسیب‌دیدگی ایجاد خواهد کرد و از همه مهم‌تر دانش‌آموز در خانه هم تحرک بدنی دارد.

دبیر درس تربیت‌بدنی آموزشگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: از سوی دیگر در آموزش مجازی درس تربیت‌بدنی ما می‌توانیم فیلم‌های مختلفی از ورزش دانش‌آموزان را مشاهده کنیم و در صورت عدم آشنایی آنان با حرکات ورزشی با ارسال پیام‌های ورزشی، دانستنی‌های ورزشی،حرکات جدید را به آنها آموزش می‌دهیم.

یارمحمدی بیان کرد: نکته مهم این است که ورزش حضوری هم محاسن و معایب خود را همراه داشت، لیکن در صورت بازگشایی واحدهای آموزشی جهت درس تربیت‌بدنی نیاز وسائل و تجهیزات لازم خصوصا" برای دختران است و باید در نظر داشت با در دست داشتنن چند توپ، طناب و زمین آسفالت نمی‌توان کاری را از پیش ببریم.

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار