استاد حوزه علمیه قم در ویژه برنامه ارمغان هستی:

دختران قدر پاکی و معنویت خود را بدانند

ملارد(پانا)- دختران و زنان نقش بسیار مهمی در مسائل مختلف کشور دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دختران قدر پاکی و معنویت خود را بدانند

به مناسبت ولادت باسعادت حضورت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، ویژه برنامه ارمغان هستی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و آموزش و پرورش ملارد در فضای شبکه شاد برگزار شد.

در این برنامه، حجت الاسلام حسن فلاح کارشناس مذهبی از روحانیون شهر مقدس قم، در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت دادن دین اسلام به دختران و زنان، به نگاه منفی دوران جاهلیت به دختران افزود: با ظهور اسلام، دختران از این نگاه بد نجات پیدا کرده و قرآن دختران را هدیه‌ای از جانب خداوند می‌داند و در احادیث به این نکته اشاره شده که هر خانه‌ای که فرزند دختر داشته باشد، از برکت بیشتری برخوردار می‌شود.

او ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی نیز، زنان به سطح بالاتری از سواد، مشارکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رسیدند و در کنار حفظ عفت و حیا، به کار در ادارات و پست‌های مختلف مشغول هستند.

حجت الاسلام فلاح خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س)، از هر گناه و زشتی بدور بود، همه دختران ذاتا" اینگونه هستند و به همین دلیل زودتر به سن تکلیف رسیده و باید در مقابل تهاجم فرهنگی و تبلیغات بی‌حجابی هشیار و آگاه باشند.

همچنین در این مراسم، گلنار جباری، مشاور اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در مورد ارزش ویژه دختران، ویژگی‌های روحی و اخلاقی دختران، راه‌های رسیدن به موفقیت و ... سخن گفت.اجرای گروه سرود اسوه پسران و کلیپ‌های مداحی و متنوع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار