محیط زیست میراث ارزشمند گذشتگان و تاریخ است

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل عنوان کرد محیط‌زیست، میراث ارزشمند گذشتگان و تاریخ است و باید با صیانت و نگهداری شبانه‌روزی این میراث را به آیندگان تحویل داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
محیط زیست میراث ارزشمند گذشتگان و تاریخ است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در آیین گرامیداشت هفته محیط زیست و پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست در محل دریاچه نئور اردبیل اظهار کرد: هفته محیط زیست بهانه ای برای ایجاد تحول در رفتارهای زیان آور برخی افراد در محیط زیست و آگاه کردن عموم جامعه برای چگونه صیانت کردن این نعمت و میراث ارزشمند است.

او با تاکید بر اینکه توانمند کردن مردم جهت حفظ محیط زیست و تبدیل آنها به فعالان زیست محیطی باید در اولویت قرار گیرد گفت: ارتقای بینش جامعه در راستای حفاظت از محیط پیرامون خود با نقش محوری ngo های زیست محیطی و ترویج مشارکت مردم برای این منظور باید جز الویت ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه محیط زیست از نعمت های ارزشمند خداوند متعال است، افزود: از این نعمت خدادادی و موهبت الهی باید به شکل صحیح و اصولی بهره برداری شود تا از این میراث گرانقدر آیندگان نیز بتوانند بهره مند شوند.

قلندری تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه ای هر جامعه داشتن محیط زیست سالم بوده و هر گونه اقدام برای توسعه و رشد اقتصادی باید در نظر گرفتن الزامات و ملاحظات زیست محیطی و بایدها و نبایدهای آن انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست وظیفه همگانی است افزود: استانداری اردبیل جهت صیانت از شعارهای محیط زیست برای تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از هیچگونه همکاری با این سازمان دریغ نمی کند چرا که حفاظت از محیط زیست به منزله نگهداری و حفاظت از محل زندگی هر فرد است.

در این مراسم عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم ضمن تبریک هفته محیط زیست اظهار کرد: طبیعت امروز ما مدیون خون شهدای محیط بان و تمام تلاشگرانی است که در این عرصه با جان و دل فعالیت می کنند.

او با اشاره به اهمیت شناساندن طبیعت استان گفت: دسترسی بی نظیر استان به جنگل، دشت، کوه، رود و دریا ظرفیت بزرگی است که در اختیار استان ما قرار گرفته است و باید برای حفاظت از آن تلاش کرد.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم با اشاره به وسعت 180 هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت استان اظهار کرد: خوشبختانه در استان اردبیل هیچ پروژه ای بدون پیوست زیست محیطی به اجرا نمی رسد و مجموعه حفاظت محیط زیست استان با تمام توان با هر گونه تخلف زیست محیطی برخورد می کند.
او با اشاره به اینکه محیط زیست موضوع دستگاه حاکمیتی است افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست، بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار