قادر آشنا: «نمایشخانه» الگوی شایسته‌ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است

تهران (پانا) - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت دومین جشنواره مجازی "نمایشخانه" با تکیه بر تجربه‌های پیشتین، می تواند الگوی شایسته‌ای برای رویدادهای نمایشی مشابه باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قادر آشنا: «نمایشخانه» الگوی شایسته‌ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است

به گزارش ایرنا، قادر آشنا روز دوشنبه در پیامی به دومین جشنواره نمایشی "نمایشخانه"، با قدردانی از هنرمندان و برگزار کنندگان این رویداد، افزود: از آنجا که جامعه هدف این جشنواره خانواده‌ها و فرزندان هنرمند ایران هستند، دایره اثرگذاری آن می‌تواند بسیار وسیع و پایا باشد.

وی افزود: تئاتر، این کهن هنر انسان محور از دیرباز بانی بنیان‌های فکری و فلسفی بسیاری بوده است و اصول فکری متفکران زیادی در قالب نمایش و تئاتر قوام یافته و به جهان عرضه شده اند.

آشنا اضافه کرد: رسالت تئاتر آنگاه به کمال می‌رسد که نیکی‌ها و خصلت‌های شریف انسانی را به زبان شیوا و زیبای درام به مخاطبانش ارائه کند و در نیکوتر شدن حال جهان بکوشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمندان ایرانی همواره با خلاقانه‌ترین شیوه‌ها کوشیده‌اند تا مضمون‌های کلان انسانی و اخلاقی را در صحنه‌های نمایش به تماشای مردمان این سرزمین بگذارند و این رسالت در ماه‌هایی که جهان با بلایی ناگزیر مواجه شده است با دشواری ها و البته با نوآوری‌هایی در گوشه گوشه سرزمین هنر پرورمان همراه شده است.

وی گفت: یکی از این راهکارها، بهره گیری از امکان و قابلیت‌های فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی برای عرضه آثارنمایشی و برقرار کردن ارتباط روزآمد با مخاطبان است.

آشنا بیان کرد: امروز این بزنگاه به یاری نوآوری و همت هنرمندان در اجراها و نیز برگزاری رویدادهای نمایشی، عرصه رخدادهای مبارکی شده است.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی نمایشخانه که به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و با حمایت دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به دبیری محمد مظفری روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار