میانگین بستری کرونا در گیلان به گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال رسید

رشت (پانا) - مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت میانگین سنی بستری کرونا در گیلان طی یکی دو هفته اخیر، ۵۰ تا ۶۹ سال گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
میانگین بستری کرونا در گیلان به گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن رخ‌شاد اظهار کرد: آمار بیماران بستری و فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ طی هفته های اخیر نیز روند کاهشی دارد که نشانگر همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند در حالیکه هفته گذشته در چنین روزی ۴۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به کاهش روزانه آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند در حالیکه هفته گذشته میانگین بستری روزانه بیش از ۹۰ نفر بود.

وی به افزایش شهرستان‌های زرد گیلان در هفته جاری نسبت به هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: شرایط در شهرستان های املش، سیاهکل، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستارا زرد شده است در حالیکه هفته گذشته تنها هفت شهرستان گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت.

رخ شاد با تاکید بر اینکه کاهش آمار بستری، فوتی های ناشی از بیماری کرونا و افزایش شهرستان های زرد در گیلان نباید موجب غفلت در رعایت پروتکل های بهداشتی شود، تصریح کرد: وضعیت بیماری کرونا در گیلان شکننده است لذا توصیه های همیشگی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید به طور جدی مراعات شود.

وی در ادامه درباره روند اجرای واکسیناسیون کرونا در گیلان بیان کرد: هم اکنون در فاز دوم، تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۷۰ سال در این استان در حال انجام است، سالمندان در این گروه سنی باید به سامانه سلامت به آدرس http://salamat.gov.ir مراجعه کنند و از حضور بدون نوبت در مراکز تزریق واکسن خودداری نمایند.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۷۰ - ۶۵ سال بعد از گروه سنی ۷۰ سال به بالا افزود: فراخوان ثبت نام این گروه سنی در سامانه سلامت اطلاع رسانی خواهد شد ضمن اینکه در فاز سوم تزریق واکسن در مکان های تجمعی و گروه هایی از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای، گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال و خبرنگاران انجام می شود.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار و ۸۱۸ دوز واکسن کرونا در این استان دریافت شد، اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا تاکنون به ۱۳۲ هزار نفر در این استان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار