در گفت‌وگو با پانا؛

لطفی: «اتحاد» عامل پیروزی فلسطین در نبرد 12روزه بود

پرچم‌دار حمایت از آرمان فلسطین، ایران است/ دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین بسیار موثر واقع شده است/ امسال شاهد همدلی جهانی با مردم فلسطین بودیم

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اتحاد میان گروه‌های مقاومت فلسطینی را مهمترین عامل پیروزی اخیر آن‌ها در نبرد 12 روزه عنوان و تاکید کرد تمام مردم فلسطین در این مرحله شعارشان و هدفشان در یک مسیر بود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
لطفی: «اتحاد» عامل پیروزی فلسطین در نبرد 12روزه بود

نصرت‌الله لطفی در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 12 روز اخیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: «امسال هفتادوسومین سال اشغال فلسطین و مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین است. در این سال‌ها به انواع گوناگون شاهد مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران بوده‌ایم اما نقطه عطف این حرکت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس.»

وی ادامه داد: «ادامه این روند، آثار و برکات زیادی داشت و به ویژه امسال به نقطه اوج خود رسید. در دوره‌های گذشته این درگیری‌ها زیاد انجام شده است، از جمله می‌توان به آن جنگ 51 روزه سال 2014 میلادی اشاره کرد. اما در گذشته دست فلسطینیان خالی بود، آن‌ها انتفاضه سنگ را جلو می‌بردند.»

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تفاوت‌های آشکار پیروزی اخیر مقاومت فلسطین اضافه کرد: «در مرحله اخیر چند اقدام استثنایی را نسبت به همه مبارزات قبلی شاهد بودیم. برای اولین بار بود که در طول این 70 سال مقاومت مردم فلسطین، یک اتاق، اتاق فرماندهی عملیات بود. ساکنان غزه، کرانه باختری، اردوگاه‌ها و ... همگی با هم متحد شده بودند. حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها از یک اتحاد خوب برخوردار شده بودند و این نقش بسیار بزرگی در این پیروزی داشت. تمام مردم فلسطین در این مرحله شعارشان و هدفشان در یک مسیر بود.»

لطفی تاکید کرد: «آمادگی امروز جبهه مقاومت در فلسطین به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. اکنون ده‌ها برابر به نسبت گذشته، ظرفیت، استعداد و امکانات دارند.»

وی خاطرنشان کرد: «غیر از این، یک همدلی جهانی را نیز شاهد بودیم، کما اینکه در خود شهرهای آمریکا نیز مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دست به راهپیمایی زدند و سازمان‌ها و نهادهای مختلف، نشست‌های متعدد برگزار کردند.»

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: «رژیم جعلی اسرائیل در 12 روز متحمل ضربات سنگینی از مردم و مقاومت فلسطین شد و نهایتا مجبور شد عقب‌نشینی کند.»

لطفی تاکید کرد: «پرچم‌دار حمایت از آرمان فلسطین اما ایران است، ایران محور مقاومت است. دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین بسیار موثر واقع شده است. روز قدس را ما شروع کردیم اما اکنون 100 کشور این مهم را با انواع برنامه‌ها گرامی می‌دارند و با مردم فلسطین همدردی می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار