تباهی استعدادها در راستای انتخاب رشته ی غلط

بوشهر(پانا)_ عضو هیئت رئیسه ی مجلس دانش آموزی استان بوشهرگفت هر ساله با پایان امتحانات نوبت دوم پایه ی نهم و با اخذ نمره قبولی توسط دانش آموزان، فرآیند انتخاب رشته جهت حضور در دوره ی دوم متوسطه آغاز می گردد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تباهی استعدادها در راستای انتخاب رشته ی غلط

به گزارش پانا ، کیارش عزیزی در گفتگو با پانا اظهار کرد : بسیاری از کارشناسان و مشاوران،انتخاب رشته ی تحصیلی را به عنوان یکی از مهم ترین تصمیم ها و مراحل زندگی افراد معرفی می کنند. تصمیمی که در آینده ی زندگی اجتماعی و فردی دانش آموز نقش قابل توجهی را ایفا می کند.
او گفت : اساس انتخاب رشته بر پایه ی مهارت،استعداد و علایق شخص می باشد و به صورت رسمی آخرین فرد تصمیم گیرنده شخص دانش آموز می باشد. لکن با توجه به تجربیات و مواردی که در گذشته مشاهده شده است، برخی موضوعات و مشکلات که مهم ترین آنها بازارکار می باشد، موجب دور شدن انتخاب نهایی دانش آموز از سه اصل مهارت، استعداد و علایق می شود.
عزیزی افزود : به وفور دیده شده دانش آموز با توجه به فشارهایی که از جانب خانواده یا جامعه متحمل می شود، بر روی علاقه و استعداد خود پاگذاشته و بالاجبار به رشته ای مراجعه می کند که انتخاب حقیقی او نیست‌. بدین صورت دانش آموز فاکتور انگیزه و علاقه ی خود را از دست داده و دچار افت تحصیلی می شود که می تواند منجر به افسردگی و انزوای دانش آموز از جامعه شود.
عزیزی گفت : با دقت و تأمل در رابطه با این مباحث، اهمیت فرآیند انتخاب رشته بیش از پیش نمایان می شود و کاملا باید توجه داشت که انتخاب رشته ی غلط، می تواند به تباهی استعدادهای فردی و انگیزه ی آینده سازان ایران زمین منجر شود.
عضو هیئت رئیسه ی مجلس دانش آموزی استان بوشهر گفت : با توجه به نزدیک شدن به زمان این فرآیند از تمامی مدیران،معلمان مشاوران و اولیای گرامی خواستاریم مشاوره های خود را در راستای استعدادها و علایق دانش آموزان قرار دهند و به این موضوع واقف باشند که برای اعتلای جامعه و ساخت ایرانی قوی به تمامی مشاغل نیازمندیم و چه خوب است که کارمندان و زحمت کشان نسل بعد افرادی با انگیزه و علاقمند به حرفه ی خود باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار