اقامتگاه بوم‌گردی تالش افتتاح شد

آستارا (پانا) - اقامتگاه بوم‌گردی (میشین) گل‌های بنفشه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، با حضور مسئولان استانی و محلی در بخش مرکزی شهرستان تالش افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اقامتگاه بوم‌گردی تالش افتتاح شد

به گزارش روایط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در آئین افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای ماشین خانه تالش گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در گیلان سبب تقویت فرهنگ محلی، اقتصاد روستایی و گردشگری می شود و با توجه به اشباع دنیا از مراکز اقامتی چند ستاره، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با استقبال مواجه است.
حمید آذرپور مهمترین نکته در ایجاد اقامتگاه های گردشگری را حفظ معماری بومی و سنتی و اشتغال پایدار دانست و بر توسعه این قبیل طرح ها در استان تاکید کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تالش نیز در حاشیه افتتاح پروژه گفت: اقامتگاه بوم گردی میشین با مالکیت قربان دولتی (فعال بخش خصوصی) با صرف ۱۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی بوده است.
پردل امیری نژاد افزود: این واحد دارای ۲ بنای ساختمانی، ۶ واحد اقامتی و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است و با افتتاح آن برای هفت نفر شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این اقامتگاه در کنار رودخانه گرگانرود و مسیر تردد ییلاقات ریک، طولارود، مریان و آق اولر و از طرفی به خلخال در استان اردبیل مرتبط است و در نمای آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار