دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

اخذ هر گونه وجه در هنگام ثبت نام ممنوع است

ثبت نام امسال بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد

تبریز (پانا)- معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در نخستین جلسه این ستاد با تاکید بر ممنوعیت اخذ هرگونه وجه به غیر از هزینه کتاب و بیمه در هنگام ثبت نام گفت امسال برای اولین بار ثبت نام بصورت الکترونیکی از طریق سامانه انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اخذ هر گونه وجه در هنگام ثبت نام ممنوع است

عاشور اکرمی صبح امروز در جلسه ستاد ثبت نام با تاکید بر ممنوعیت اخذ هرگونه وجه به غیر از هزینه کتاب و بیمه در هنگام ثبت نام، گفت: امسال ثبت نام بصورت الکترونیکی از طریق سامانه های سیدا و پادا انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد ثبت نام استان با اشاره به لزوم حمایت خانواده‌ها در موضوع ثبت‌نام، تصریح کرد: در ثبت‌نام امسال، موضوع تسهیل کار ثبت‌نام برای رفع دغدغه و نگرانی خانواده و رعایت تکریم خانواده، بیش از سال‌های قبل، مورد تأکید قرارگرفته است.

وی افزود: امسال با تلاش حوزه فناوری وزارت آموزش و پرورش امکان ثبت‌نام الکترونیکی برای تمام پایه‌های تحصیلی، در سال جدید فراهم شده است.

اکرمی اضافه کرد: دانش آموزان پایه اول با توجه به این که حضور این دانش آموزان به همراه خانواده، برای غربالگری و سنجش در پایگاه‌های ثبت‌نام ضروری است، ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول مدارس و نوآموزان پیش‌دبستانی به‌صورت حضوری انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه در خصوص زمان غربالگری نوآموزان و کلاس اولی‌ها گفت: از ابتدای شروع فرآیند ثبت‌نام، یعنی اول خردادماه جاری، غربالگری دانش آموزان براساس زمانبندی اعلام شده انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ثبت‌نام استان با اشاره به زمان ثبت‌نام دانش آموزان گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در پایه اول دوره ابتدایی، از اول خردادماه جاری، آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان مرداد ادامه داشته باشد و در مقاطع دیگر تحصیلی، نیز دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیدا و درگاه پادا، در زمان‌های مقرر ثبت‌نام را انجام دهند.

اکرمی همچنین در خصوص دورهای میانی تحصیلی گفت: ثبت‌ نام در مقاطع میان‌پایه به‌صورت خودکار و توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ثبت‌ نام آموزش‌وپرورش استان هرگونه اخذ وجه از والدین در زمان ثبت‌نام دانش آموزان را ممنوع دانست و گفت: در دستورالعمل ثبت‌نام ارسال‌شده به مدارس، بر ماهیت داوطلبانه بودن مشارکت والدین در هزینه‌های مدارس، تأکید کرده‌ایم. بر طبق این دستورالعمل دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی ممنوع است و در مدارس غیردولتی هم دریافت وجه از والدین مطابق دستورالعمل‌های خاص خود انجام خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال محدوده ثبت‌نام از طریق سامانه سیدا برای دانش آموزان تعریف‌شده که خانواده‌ها می‌توانند مدارک لازم را به‌صورت الکترونیکی در سامانه سیدا ارائه کنند. همچنین اگر دانش‌آموزی در محدوده ثبت‌نام نباشد با تشخیص مدیر مدرسه و در صورت وجود ظرفیت ثبت‌نام، می‌تواند ثبت‌نام انجام شود.

اکرمی در پایان گفت: فیلمهای آموزشی در خصوص نحوه ورود و ثبت نام دانش آموزان در سامانه های ذکر شده در دست تهیه است و در روزهای آتی از طریق کانالهای اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان در فضای مجازی به نشانی های ذیل منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار