مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

آغاز ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از امروز

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از امروز آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از امروز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به ضرورت ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن اظهار کرد: اولیای دانش آموزان می‌توانند با ورود به سامانه « سیدا » از درگاه « پادا » به نشانی www.pada.medu.ir ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.
وی افزود: اولیای دانش آموزان می‌توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند و نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست. سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید19(کرونا) از ویژگی های ثبت نام امسال است.

وی با بیان شرایط سنی ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش آموزان پنج سال تمام در پیش دبستانی ثبت نام خواهند شد و دانش آموزان شش سال تمام هم وارد کلاس اول می شوند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ممنوعیت دریافت هر گونه وجه از دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس دولتی اظهار کرد: حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه حائز اهمیت است بنابراین برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است و ثبت نام تنها بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموز انجام خواهد شد.

رحمتی با اشاره به غیرحضوری شدن ثبت نام مدارس خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن ثبت نام دانش آموزان از تجمع خانواده‌ها در مدارس خودداری خواهد شد.

وی افزود: دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره نحوه سنجش سلامت دانش آموزان اظهارکرد: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت نام قطعی باید سنجش سلامت خود را انجام دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌های سنجشی که از طرف مدرسه معرفی خواهد شد، انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار