روابط‌ عمومی‌ ارتباطی منسجم باافکارعمومی داشته باشد

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با صدور پیامی 27 اردیبهشت، «روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی» را به روابط عمومی های آموزش و پرورش در سراسر استان تبریک گفت و اظهار کرد روابط‌ عمومی‌ ها باید ارتباطی منسجم باافکارعمومی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روابط‌ عمومی‌ ارتباطی منسجم باافکارعمومی داشته باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، متن پیام محمدعلی واقعی به این شرح است:

یکی از تحولات عمده عصر حاضر تاثیر و تاثر جوامع مختلف بر فرهنگ، باور و زندگی اجتماعی یکدیگر است، مردم برای ادامه زندگی در جوامع امروز نیازهای تازه ای پیدا کرده اند و چاره‌ای جز سازگار با شرایط موجود ندارند. انسان موجودی اجتماعی و ناگزیر به ارتباط است و انسان امروزی نمی‌تواند در برابر حوادث، اتفاقات و رخدادهای جهانی بی‌تفاوت باشد، چرا که می‌داند هر رویدادی حتی در دورترین مناطق جهان نسبت به موقعیت مکانی‌‌اش می‌تواند بطور غیر مستقیم و یا مستقیم در زندگی او تاثیر گذار باشد.

بدین ترتیب انسان، برای ادامه زندگی و موفقیت، نیازمند کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است.سازمان ها نیز چون انسان ها، برای دوام و ماندگاری خویش نیازمند بهره مندی از ابزار ارتباطی هستند و شاید یکی از اصلی ترین دلایل شکل گیری روابط عمومی در سازمان ها به همین نیاز برمی گردد؛ این که یک سازمان تلاش می کند محصولات و خدمات خود را از درگاهی به نام روابط عمومی، به مخاطبان خود معرفی کند؛ به این خاطر است که روابط عمومی در کارکرد درست خود می تواند در نگرش افراد و تغییر نگاه آنها و تسهیل ارتباط با سازمان ها اثرگذار باشد و بیراه نخواهد بود،اگر از روابط عمومی بعنوان«مهندسی افکار عمومی»نام ببریم.

مسلماً نامگذاری روزی به نام روابط‌عمومی گویای اهمیت و نقش‌آفرینی آن در دنیای معاصر است، از این رو هدف‌گذاری در این حوزه فرصت مغتنمی را فراهم می‌کند تا همه بخش‌های جامعه به ویژه، روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارتباط منسجم و کارآمدی با افکار عمومی داشته باشند.

هر سازمانی با وجود روابط‌‌ عمومی فعال و پویا در کنار سایر بخش‌های سازمانی قادر به ادامه حیات است. نهاد روابط‌ عمومی برای اثرگذاری، نیازمند تغییر نگرش و تقویت جایگاه متناسب با ضرورت‌هاست و سرمایه‌گذاری فکری، انسانی و علمی، در ساخت و توسعه یک روابط‌ عمومی کارآمد و پویا نقش مهمی دارد.

دنیای امروز، به شدت تحت تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد، به طوری که رشد فزاینده امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه ارتباطات، سرعت انتقال اطلاعات به مردم را به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزایش داده و موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی درحوزه ارتباطات را ضروری ساخته است.

مسلماً انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند نظام تعلیم و تربیت در راستای آگاهی بخشی به افکار عمومی، به تقویت جایگاه روابط‌ عمومی و تلاش بی‌وقفه همکاران خدوم این حوزه وابسته است. بنابراین انتظار می‌رود معرفی توانمندی‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، تبیین فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد دانش بنیان و همچنین معرفی امکانات و مزیت‌های تحصیلی و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از عملکردها بیش از پیش در سرلوحه امور قرار گیرد.

رجاءواثق دارم بخش عمده‌ای از موفقیت‌های آموزش و پرورش مرهون اطلاع رسانی صریح، سریع و شفاف این عزیزان و تعامل سازنده با ارباب جراید،خبرگزاری ها و رسانه ها است که شاکله آن، به همت مدیر و کارشناسان اطلاع رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش در اداره کل و شهرستان ها و مناطق شکل می گیرد.

این جانب27 اردیبهشت «روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی» را گرامی داشته و ضمن تشکر از زحمات کارکنان روابط‌عمومی آموزش و پرورش، کسب موفقیت کشوری اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان، در حوزه رسانه را تبریک و تهنیت عرض کرده، امیدوارم کارشناسان معزز روابط عمومی بااحساس مسئولیت، دلسوزی و خلاقیت مضاعف در جهت برآورده شدن اهداف نظام تعلیم و تربیت حرکت کنند.

از خداوند منان برای همکاران آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در انجام مأموریت‌های محوله دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار