توصیه‌های ارتقای سطح پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دروس «ریاضی و علوم»

تهران (پانا) - پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش، توصیه‌های سیاستی بهبود وضعیت نظام آموزشی و ارتقای سطح پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی در دروس «ریاضی و علوم» را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های ارتقای سطح پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دروس «ریاضی و علوم»

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در راستای بهبود وضعیت نظام آموزشی و ارتقای سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایرانی در دروس ریاضی و علوم بر اساس نتایج مطالعه تیمز 2019 فروردین 1400 توصیه‌های سیاستی را منتشر کرد.

بر این اساس؛ این توصیه‌های سیاستی، برگرفته از مذاکرات نشست‌های خبرگانی و در راستای بهبود وضعیت نظام آموزشی و ارتقای سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایرانی در دروس «ریاضی و علوم» است که بر اساس نتایج مطالعه تیمز 2019 استخراج و در قالب توصیه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه‌ شده است.

گفتنی است؛ چکیده توصیه‌های سیاستی در دو قالب توصیه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و در چارچوب 12 محور اصلی، 67 عنوان مسئله، به‌ضمیمه گزیده نتایج مطالعه بین‌المللی تیمز 2019 ارائه ‌شده است.

همچنین؛ تأسیس مراکز تولید و طراحی فعالیت‌ها و آزمایش‌های دوره ابتدایی، عملیاتی شدن رویکرد مضمون محور در برنامه درسی علوم دوره اول ابتدایی، گسترش پوشش آموزش پیش‌دبستانی به‌خصوص در مناطق محروم و دوزبانه و ... ازجمله توصیه‌های کوتاه‌مدت و کاهش معنی‌دار، استفاده از سرباز معلم و نیروهای آزاد حق‌التدریس، در اولویت قرار دادن آموزش‌وپرورش کشور ازنظر اختصاص منابع مالی و نیروی انسانی توسط نظام حکمرانی کشور، ارتقای کیفیت تربیت‌معلم دروس علوم، ریاضی و آموزش ابتدایی ازنظر رشته تحصیلی و ... از مجموعه توصیه‌های بلندمدت است.

این توصیه ها را از اینجا دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار