ثبت‌نام در تمامی دوره‌های تحصیلی، «الکترونیکی» است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در تمام دوره‌های تحصیلی غیر از پایه اول، الکترونیکی است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام در تمامی دوره‌های تحصیلی، «الکترونیکی» است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1400 و ضرورت اتخاذ تدابیر لازم و اهتمام کافی به ‌منظور رفع دغدغه‌های والدین و تسهیل در ثبت‌نام دانش آموزان، دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1400، به مدارس ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir است و در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی، از طریق سیستم نوبت‌ دهی به ‌منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش­ آموزان انجام می شود.

وی با تأکید بر رعایت اصل تکریم والدین و فرزندان آنان طی فرآیند ثبت‌نام اظهار کرد: انتخاب افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت‌نام ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی، نوع امکانات و همچنین تعیین پایگاه‌های سنجش به میزان موردنیاز از طریق ادارات آموزش ‌و پرورش استثنایی و اطلاع‌ رسانی از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و پایگاه های اطلاع‌رسانی جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش آموزان با هماهنگی ستاد ثبت‌نام انجام می شود.

رحمتی با اشاره به ثبت نام همه پایه ها به صورت غیرحضوری اظهار کرد: البته ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری انجام می شود و بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش بدو ورود، ثبت نام قطعی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام تمامی دانش آموزان در پایه ها و مقاطع مختلف از درگاه pada.medu.ir انجام می شود و در میان پایه ها نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت نام میان پایه ها به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می شوند و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: ثبت نام خودکار میان پایه ها موقت است و دانش آموز (یا اولیاء وی) باید با مراجعه به درگاه پادا نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کرده و یا در صورت تمایل می تواند چهار مدرسه دیگر را نیز به عنوان گزینه ثبت نام انتخاب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار