دفترچه های کشاورزی و باغی زارعان در استان اردبیل اصلاح می شود

اردبیل(پانا) – مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت دفترچه های کشاورزی و باغی زارعان این استان اصلاح می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دفترچه های کشاورزی و باغی زارعان در استان اردبیل اصلاح می شود

به گزارش استانداری اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه مدیریت و ارتقاء بهره وری آب کشاورزی استان تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها همزمان با اصلاح و به روزرسانی اطلاعات بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی داده های کشاورزی، اصلاح دفترچه های زراعی تحت اختیار کشاورزان در بخش زراعت و باغبانی آغاز شده است.

او بیان کرد: با توجه به دقت اطلاعات احصاء شده از بهره‌برداران و تطبیق آنها بر اساس( جی پی اس) سامانه موقعیت‌یاب جهانی از سوی کارشناسان توزیع نهادهای کشاورزی در بخش زراعت به طور عادلانه و دقیق در بین بهره برداران صورت می‌گیرد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: این اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی های آتی در تمامی بخش‌های کشاورزی استان از جمله اصلاح الگوی کشت، یکپارچه سازی اراضی و همچنین تجهیز و نوسازی بخش مکانیزاسیون و نیز گسترش و توسعه شبکه‌های آبیاری و اجرای سیستم های نوین آبیاری بسیار کارآمد خواهد بود.

وطن دوست با اشاره به مزایای ترسیم توصیفی قطعات کشاورزی افزود: برآورد دقیق مساحت کشت شده تک تک محصولات کشاورزی استان از خروجی سامانه، برنامه ریزی در اجرای دقیق الگوی کشت و مدیریت بهینه مصرف آب ، پیش بینی نزدیک به واقعیت عملکرد محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی به کشاورزان برای فروش و بازاریابی به موقع از مزایای این اقدام است.

او ادامه داد: کاهش اختلافات کشاورزان در قطعات کشاورزی به دلیل داشتن شکل قطعات اراضی با مختصات کامل، به روز رسانی دفترچه‌های نهاده‌های کشاورزی و خدمات‌دهی جهاد کشاورزی به کشاورزان به صورت هدفمند و هوشمند، کاهش بروکراسی و مدیریت وام های کشاورزی و توزیع نهاده های دامی از دیگر مزایای این طرح است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: سیستم یکپارچه سازی در بخش کشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی تولید با حفظ منابع پایه، مدیریت و پایش این بخش و تقویت معیشت بهره برداران برنامه‌ریزی شده و در حال تکوین است.

وطن دوست در ادامه با بیان گزارش تعیین محدوده قطعات کشاورزی گفت: با تلاش کارشناسان مسئول، پهنه سازمان جهاد کشاورزی استان با بیش از ۷۰۰ هزار محدوده اراضی قطعات زراعی و با ترسیم ۴۱۵ هزار هکتار در سطح استان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در میان شهرستانهای کشور و استانی نیز شهرستان نمین با بیش از ۶۰ هزار محدوده اراضی قطعات زراعی و با مساحت بالغ بر ۳۹ هزار هکتار ترسیم شده رتبه اول استان و دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار