گرامیداشت 22 دومین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی فارس امروز ضمن تبریک 22 دومین سال تاسیس سازمان دانش‌آموزی، موفقیت های مختلف این سازمان را حاصل درک درست، به موقع و بجای آن از مفهوم تربیت اجتماعی و اندیشه، تلاش و علاقه مربیان و دانش‌آموزان عضو این سازمان برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت 22 دومین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی در فارس

امید اسماعیلی در جلسه مسوولان سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق 59 گانه استان فارس که به مناسبت 22 دومین سالروز تاسیس این سازمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: جوامعی در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار موفق هستند که نظام تعلیم و تربیت آنها علاوه بر ارائه محتوای کاربردی، ابزار و روش‌های مناسب و به روز را بشناسد و در جهت ارائه محتوا از آن به درستی استفاده کند.

وی افزود: در سال ۷۸ و در دولت هفتم اندیشمندانی با این دیدگاه، طرح تأسیس سازمان دانش‌آموزی را رقم زدند و حاصل آن اندیشه تولد، رشد و بلوغ سازمانی است که در سالیان گذشته به طور مستمر و پویا در تربیت اجتماعی دانش آموزان خوش درخشیده است.

اسماعیلی تربیت اجتماعی و ایجاد روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد خودباوری فرهنگی و ترویج روحیه تعاون و همکاری و نوع دوستی را از اهداف سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان همواره در انجام ماموریت‌های خود پیشرو بوده و یاریگر نظام آموزش و پرورش در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان بوده و هست.

او با اشاره به برخی از موفقیت‌های استان فارس در سال‌های اخیر، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا جشنواره شاد در سازمان دانش‌آموزی طراحی شد و در آن به تمام ابعاد تربیتی توجه شد و در همین راستا در استان فارس 2400 اثر از سوی دانش‌آموزان به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال شد.
اسماعیلی افزود: از این تعداد 41 اثر در بخش پیشتازان و خبرگزاری پانا از سوی هیات داوران کشور به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند و از دانش‌آموزان تجلیل شد.
او با اشاره به جذب و ساماندهی سالانه اعضا و مربیان گفت: امسال موفق به جذب بیش از 124 هزار و 300 نفر عضو و 5 هزار و 812 نفر مربی و 3هزار و 630 مدرسه تشکیلاتی در استان شده ایم که این آمار بسیار چشمگیری است.
از برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی با حضور 300 نفر از دانش آموزان سراسر استان، تولید محتوای آموزشی، راه‌اندازی کانال پیشتازان فارس با حدود 34 هزار نفر عضو، برگزاری نشست‌های قطبی استان در 4 قطب لارستان، جهرم، آباده و برگزاری نشست‌های تخصصی کمیسیون‌های مجلس دانش‌آموزی با حضور متخصصین و کارشناسان هر کمیسیون را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در سال اخیر برشمرد.
او برگزاری المپیاد رویش به صورت مجازی با بیش از یک هزار نفر شرکت کننده و مسابقه مناظره دانش‌آموزی با مشارکت 11 تیم دختر و 6 تیم پسر از سراسر استان فارس را از دیگر برنامه های این سازمان در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در بخش دیگری از گزارش عملکرد سازمان به راه‌اندازی پویش‌های مختلف دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: ۲۴ پویش مختلف در قالب پویش‌های پاییزی، جشنواره شادمانه‌های برفی و جشنواره‌های بهارانه شاد از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال اخیر بوده است که با مشارکت جدی و فعالانه مربیان و دانش‌آموزان به خوبی انجام شده است.
او ادامه داد: در مجموع بیش از 5 هزار و 500 اثر در قالب پویش‌های ذکر شده از سوی دانش‌آموزان و مربیان به دبیرخانه این جشنواره ها در استان ارسال شده است.
در این جلسه سه تن از مسوولان سازمان دانش‌آموزی مناطق زرقان، زرین دشت و ارژن به نمایندگی از 59 منطقه آموزشی در خصوص نقش سازمان و اثرگذاری آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی از ۱۵۰۰ مربی برتر و ۳۸۴ دانش‌آموز فعال و نمونه و ۶۴ مدیر و کارشناس با شاخص‌های مشخص از سوی سازمان مرکز تجلیل شد که از این تعداد 86 مربی و 14 دانش‌آموز فعال و نمونه از استان فارس بودند.
سازمان دانش‌آموزی نهادی عمومی و غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت‌های خود را شروع کرده است و دانش‌آموزان پسر و دختر را در سه دوره تحصیلی و از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه ( 12 سال تحصیلی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار