معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

نوع نگاه به سالن‌های ورزشی باید تغییر کند

ملارد(پانا)- جلسه شورای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ملارد با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و روسای ادارات تربیت بدنی و سلامت استان و اعضای شورای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نوع نگاه به سالن‌های ورزشی باید تغییر کند

الهه حسن پور، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در سخنانی با اشاره به ضرورت و اهمیت تشکیل ماهانه جلسه شورای تربیت‌بدنی در مناطق بیان کرد: مشخص کردن اولویت‌های حوزه تربیت‌بدنی، سلامت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و خردجمعی جهت اجرای مطلوب طرح‌ها و برنامه‌ها در این شورا می‌تواند در بهبود شرایط این حوزه موثر باشد.

او در ادامه، یکی از راه‌های اجرای موفق فعالیت‌ها و استقبال از مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی، را فعالیت مستمر کانون‌های درون مدرسه‌ای دانست و افزود: سالن‌های ورزشی باید مملو از دانش‌آموز باشد و این مهم تنها با برنامه‌ریزی و هماهنگی و تشویق مربیان ورزش مدارس و مدیران آن امکان پذیر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خاطرنشان کرد: نگاهمان را باید نسبت به فضاهای ورزشی تغییر دهیم و نگاه درآمدزایی به سالن‌های ورزشی موجب افزایش استهلاک و از بین رفتن آن شده و دانش‌آموزان و فرهنگیان در محور قرار نمی‌گیرند. باید محور فعالیت‌های تربیت بدنی و بهداشت بر پایه تکریم، سرعت، دقت، عامل المنفعه و مدرسه محور بودن باشد تا نتیجه بخش باشد.

حسن‌پور همچنین، آموزش و پرورش ملارد را از مناطق موفق اجرای طرح ملی کوچ و تاثیر مثبت بر سلامتی دانش‌آموزان معرفی کرد.

سپس طیب رضایی‌فر مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد نیز در سخنانی با ارائه اهم فعالیت‌های این حوزه به آماده‌سازی زمین چمن مجموعه ثمری و کاشت چمن تا پایان خرداد ماه، تجهیز کلاس درس تربیت بدنی و حیاط پویای دبستان حضرت صدیقه(س) و تجهیز اتاق بهداشت مدارس اشاره کرد.

او افزود: با سپاس از حمایت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت، در صورت استمرار این حمایت‌ها در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی زمین والیبال ساحلی، زمین چمن مصنوعی و خانه ژیمناستیک در این شهرستان خواهیم بود.

در نشست، رئیس اداره تربیت بدنی و رئیس اداره سلامت و کارشناس مسئول تربیت بدنی استان به تحلیل و بررسی فعالیت‌ها و طرح‌های این حوزه پرداختند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار