محبت، همدلی و همفکری دستاورد بزرگ اردوهای پیشتازان

ملارد(پانا)- مربی سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد گفت ما در اردوها، عشق را آموختیم، عشق به کار تیمی و انجام کار به بهترین حالت ممکن.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
محبت، همدلی و همفکری دستاورد بزرگ اردوهای پیشتازان

ونوس‌السادات نجومی مربی سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد، سالها است که با عشق و علاقه در زمینه تربیت پیشتازان فعالیت می‌کند. به بهانه فرارسیدن سالروز گرامیداشت سازمان دانش‌آموزی، خاطره‌ای را درگفت و گو با پانا، از اردوهای پیشتازان در دوران پیش از کرونا، اینچنین بیان کرد: در یک اردوی کشوری ۷هفت روزه در اردوگاه شهید باهنر تهران شرکت کردم. طعم شیرین آن روزها هنوز در خاطرم هست؛ همه چیز برنامه‌ریزی شده بود و پشت هر عملی، هدف تربیتی نهفته بود.اردو آغاز شد و ما به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم شدیم. قرار بود آن چند روز را در چادر بگذرانیم، قبل از طلوع آفتاب دسته‌جمعی برای نماز بیدار می‌شدیم و نماز را در دل اردوگاه می‌خواندیم.

نجومی بیان کرد: صبح‌ها پرتو خورشید را بعد از نماز صبح از پشت چادرها به نظاره می‌نشستیم و در ‌‌کنار هم با لبخند صبحانه را می‌خوردیم. هر روز نظم و ترتیب چادرها و وسایل بررسی می‌شد و گاهی باید خودمان غذا می‌پختیم، خلاصه اینکه درس نظم و خودساختگی می‌آموختیم و مشق همدلی و همکاری می‌کردیم. روزهای خوبی بود، آموزشهای مفید و کاربردی به ما داده می‌شد و صمیمیت توأم با همکاری و همفکری، بر جو اردوگاه حاکم بود.

او افزود: ظهرها نماز جماعت را با شور همگانی می‌خواندیم و باید می‌دیدید که چه هیجانی داشتیم وقتی هر گروه باید غذای چادر خود را تهیه می‌کرد. هر روز برای استقبال از نمازگزاران یک استان مراسم داشتند و باید خلاقیت و زیباتر بودن برنامه خود را برای تشویق نمازگزاران به نمایش می‌گذاشتند. همه چیز خوب و مهیج بود، اما در نهایت این شعار همفکری، همدلی و همکاری بود که برنده میدان بود.

مربی سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد: از خاطرات آن اردو هر چه بگویم کم است، از آموزش‌های مربوط به کمک‌های اولیه برای نجات زندگی انسانها در حوادث و یادگیری گره‌ها در مواقع مختلف گرفته تا خواندن سرودهای شاد و پرمعنی که حس زندگی و طراوت را به ما منتقل می‌کرد. از تمرینهای رژه گروهی برای روز اختتامیه بگویم که چقدر آن همه مربی یک دست و هماهنگ در مقابل مسئولان کشوری رژه رفتند و این دستاورد سازمان دانش‌آموزی بود با مفهوم نظم و هماهنگی.

او خاطرنشان کرد: در آن اردو، ما عشق را آموختیم عشق به کار تیمی به انجام کار به بهترین حالت ممکن و طی این سال‌ها من آن عشق را به شاگردانم هدیه دادم و تا بتوانم با سرودهای شادی که یاد گرفتم، به دانش‌آموزانم سرزندگی را یاد می‌دهم و اینکه هر نوایی را گوش ندهند و اینکه اگر دوران خدمتم هم به پایان برسد باز هم زیر این پرچم به شاگردانم درس محبت، همدلی و همفکری خواهم داد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار