معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آذربایجان شرقی ؛

روز قدس یکی از برجسته ترین یادگارهای حضرت امام(ره) است

تبریز(پانا) - جلسه هماهنگی برنامه های روز قدس آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
روز قدس یکی از برجسته ترین یادگارهای حضرت امام(ره) است

طاهر علمی در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش هفته معلم گفت: اگر بخواهیم جایگاه معلم را در قرآن بیان کنیم باید بگوییم اولین معلم و اولین آموزنده که تاکید بر خواندن و نوشتن میکند خود خداوند متعال است سپس پیامبران و قرآن کریم است و نشان میدهد که مسیر تحول و توسعه با علم و آگاهی محقق می‌شود. امسال سالی پرکار برای معلمان بود، در دوران کرونا معلمان، کار مضاعفی چه در حوزه آموزشی و چه در حوزه پرورشی بر عهده گرفتند و اختصاص زمان بیشتری برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان دادند. لذا جا دارد در این خصوص از تک تک معلمان تجلیل بعمل آید و تلاش معلمان در دوران کرونا باعث شد، عظمت کار معلمان نزد مردم و خانواده ها ارزشمند و پرقیمت گردد و منزلت آنان بالا برود.
وی افزود: باید به این سوال پاسخ داد که انتظارات و مطالبات امروز جامعه از معلمان در دوران کرونا چیست؟ در جواب باید گفت که رسالت امروز معلمان صیانت از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی است تا هم در دوران کرونا و هم پساکرونا آسیبها منجر به پیامد های ناخوشایند ی برای جامعه نشود.
علمی گفت: وظیفه ما در آموزش و پرورش حمایت و پشتیبانی از معلمان باید باشد و باید کاری کنیم تا معلمان بانشاط تر و توانمندتر از گذشته باشند
وی با اشاره به اینکه روز قدس یکی از برجسته ترین یادگارهای حضرت امام راحل است لذا بر تک تک ما واجب است تا تلاش کنیم این روز را رنده نگه داریم و گفتند روز قدس موضوع کوچکی نیست بلکه یک روز جهانی است و پیام آن پیام جهانی است و پیام مهم روز قدس ، زیر بار ظلم نرفتن است.
وی افزود: دوسال است بدلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم روز قدس را بصورت راهپیمایی پیاده و خودرویی برگزار کنیم، ناچاریم به جهت رعایت سلامت مردم چنین روز مهم را در فضای مجازی و با فضا سازی محیطی برگزار کنیم.

استفاده جدی از ظرفیت فضای مجازی بویژه شبکه شاد و تبلیغات محیطی و شهری باید جزوه برنامه های مورد تأکید آموزش و پرورش باشد و سعی شود، مسابقه طراحی پوستر با توجه به ذوق و شوق دانش آموزان در بستر شاد بوجود آید.
وی به استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن ها برای تولید محتوا در خصوص گرامیداشت روز قدس تاکید کرد.

برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری مجازی در بستر شبکه شاد، تولید برنامه "قدس در کلام بزرگان"، برنامه " قبله اول" که به تاریخ فلسطین با استفاده از ظرفیت معلمان پژوهنده ومحقق میپردازد و نیز پخش سرودهای حماسی و مقاومت از مدارس و ارائه آن بصورت سیار در محلات شهرها از جمله برنامه های پیشنهادی آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار