رونمایی از رمان مذهبی عروس بیزانس

تهران (پانا)- کتاب رمان عروس بیزانس در ۱۸۴ صفحه به همت رزمنده، جانباز و هنرمند عرصه نمایش و معاون پرورشی دبیرستان ابوذر منطقه ۱۱، مجید نظیمی آرانی و حجت الاسلام عباس تفکری آرانی نوشته شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از رمان مذهبی عروس بیزانس

این کتاب روایتی از زندگی حضرت نرجس خاتون(س) قبل از تولد، زمان تولد، اسارت تا زمان ازدواج و تولد حضرت صاحب الامر (عج) است.
کتاب عروس بیزانس به صورت رمان در ۱۸۴ صفحه به همت موسسه فرهنگی یاران خورشید با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انتشارات وثوق به چاپ رسیده است. قیمت این کتاب ۳۲ هزار تومان بوده که در هزار نسخه چاپ شده است.
و نتیجه یک سال و نیم تلاش نویسندگان مجید نظیمی آرانی و حجت الاسلام عباس تفکری آرانی است. هدف این کتاب آشنایی مخاطب با زندگی حضرت نرجس خاتون تا زمان میلاد صاحب الزمان می باشد.
با توجه به اینکه نویسنده کتاب، مجید نظیمی آرانی از کارشناسان تئاتر و هنرمند نمایش است، به زبان ادبیات نمایشی مسلط بوده و بنابراین از اهداف این کتاب، آشنایی جامع مخاطب با زبان رمان نیز بوده است و جزء اولین های رمان مذهبی نیز محسوب می‌شود.
همچنین از حضور نویسنده حجت الاسلام عباس تفکری آرانی به عنوان کارشناس مذهبی کتاب نیز استفاده شده است.
نظیمی آرانی در گفتگو با پانا بیان می کند: تلاش شده در این کتاب معارف اهل بیت (علیهم السلام) در قالب رمان نوشته شود.از دیگر ویژگی این کتاب ارزشمند زبان گویا و ساده آن است.
نظیمی آرانی اشاره کرد: هنگامی که کتاب توسط مخاطب مطالعه می شود خود را در زمان حیات حضرت نرجس خاتون می‌بیند و خود را همراه آن حضرت تصور می کند که این به دلیل ادبیات گویا و شیوای این کتاب است.
قسمتی از کتاب به شرح زیر است:« پدربزرگم قیصر روم سر آن داشت که مرا به همسری فرزند برادرش (پسر عموی پدرم) درآورد.
قصر را آراسته بودند، تخت جواهر نشان بر چهل پایه نهاده بودند، سیصد نفر از راهبان و کشیش‌ها، هفتصد نفر از خاندان و دودمان حواریون، چهارهزار نفر از فرماندهان و بزرگان در مراسم شرکت داشتند. هنوز نخستین زمزمه‌ها از انجیل برای مراسم عقد و ازدواج آغاز نشده بود که ناگهان پایه های تخت فروشکست، صلیب ها واژگون شد و داماد بر زمین افتاد و بیهوش شد و اضطراب هراس و وحشت مجلس را فرا گرفت. اسقف اعظم این ازدواج را شوم دانست و از امپراطور تقاضا کرد از انجام مراسم که نشانه نابودی آیین مسیحی و انقراض امپراطوری است بگذرد، اما امپراطور اصرار بر تکرار مراسم ازدواج داشت.
دیگر بار صلیب ها را برافراشتند‌. تخت را آماده کردند و داماد را بر آن نشاندند اما همین که انجیل را گشودند همان حادثه هولناک و هراس خیز تکرار شد.»
نظیمی آرانی در پایان بیان کرد :« مطالعه این کتاب را به همه دوستداران مطالعه رمان پیشنهاد می کنم و امیدوارم مورد استفاده و قبول مخاطبان واقع شود.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه تنها

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار