تشکل ها، کانون اقدامات مشترک برای پیشبرد تربیتی اهداف سند تحول بنیادین هستند

تهران (پانا) -معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 11، هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص شناخت اهداف و برنامه های هر تشکل را بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکل ها، کانون اقدامات مشترک برای پیشبرد تربیتی اهداف سند تحول بنیادین هستند

جلسه مشترک کیفیت بخشی مربوط به امور تربیتی در مدارس با حضور عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی و اعضای تشکل های بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، رئیس آموزش شهروندی شهرداری منطقه 11 و کارشناسان گروه های آموزشی مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و مدیر پژوهش‌سرای دانش آموزی پویا در سالن الفبا برگزار شد.
عنایت مهر، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تکریم یاد و خاطره امام و شهدا و سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) گفت: تشکل ها کانون اقدامات مشترک برای پیشبرد تربیتی اهداف سند تحول بنیادین هستند. هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص شناخت اهداف و برنامه های هر تشکل بسیار مهم است.
عنایت مهر افزود: همفکری در خصوص عدم موازی کاری و عدم اجرای برنامه ها با موضوع مشترک با عناوین مختلف توسط تشکل ها در بین دانش آموزان در شرایط کنونی یک ضرورت لاجرم و در آینده یک مهم مستمر است. ما می بایست بتوانیم اقداماتی را که انجام می دهیم تاثیر و تاثر آن را در برنامه های امور تربیتی مشاهده کنیم.
وی افزود: براساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی، نخستین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش کشور است و برای اینکه این اتفاق بیفتد مدرسه باید به یک نهاد تربیتی و فرهنگی تبدیل شود. تشکل های دانش آموزی یکی از ابزارهای قوی آموزش و پرورش برای انجام این رسالت خطیر است. تشکل های دانش آموزی با اهداف و برنامه هایی که دارند به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کمک می کنند. این تشکل ها اعم از بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، شهردار مدرسه، هلال احمر، دفتر تبلیغات اسلامی، بنیاد مهدویت، مبلغین طرح امین در مدارس با رویکردهای مشترک اقدامات تربیتی را انجام می دهند و اصل موضوع میزان عملکرد و تاثیر این برنامه های متعدد با جامعه هدف یکسان است. ما می بایست به جای کمیت به فکر چاره اندیشی در کیفیت بخشی برنامه ها باشیم.
وی در ادامه گفت: بسیج به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین نهاد مردمی، بهترین بستر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است. اتحادیه انجمن اسلامی، تشکل دانش آموزان مومن و انقلابی است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی، به انسجام و تقویت بنیه تشکیلاتی و فرهنگی خود تلاش می کنند. سازمان دانش‌آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، تحت‌نظارت آموزش و پرورش فعالیت دارد. نقش جمعیت هلال احمر را نیز در رشد صلح و دوستی، ادب، خوش خلقی، راستی و درستی، مهربانی، نظم پذیری، تلاش و صرفه جویی، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، میهن دوستی، مشارکت پذیری، مسئولیت پذیری و همچنین تحقق مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان موثر دانست.
معاون پرورشی منطقه افزود: تقویت و هماهنگی برنامه ها و فعالیت های تمامی تشکل های دانش آموزی، که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان را تحت پوشش خود دارند و می تواند استفاده بهینه از این بستر ها، رشد و تعالی دانش آموزان را رقم زند.
عنایت مهر گفت: به منظور رسیدن به همدلی، همفکری، هم افزایی مثبت و پیشگیری از موازی کاری در برگزاری مسابقات و همچنین احصاء نقاط قوت و ضعف جهت استفاده در برنامه ریزی های آتی، شناسایی و استعدادیابی توانایی هایی دانش آموزی در مدارس ضروری است.
عنایت مهر بیان کرد: می توان با همکاری تشکل ها در جهت هدایت و ارتقاء توانمندی دانش آموزان گامی مطلوب برداریم و به جای موازی کاری با همکاری و ظرفیت تشکل ها در راستای پرورش و تربیت این استعدادها تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار