تداوم آموزش و اطلاع رسانی به مردم در خصوص مقابله با بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت شبکه شاد

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل به استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد درآموزش واطلاع رسانی درخصوص بیماری کرونا به مردم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تداوم آموزش و اطلاع رسانی به مردم در خصوص مقابله با بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت شبکه شاد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه ستاد کرونای اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با تاکید بر هماهنگی بیشتر آموزش و پرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونا استان اظهار کرد: 88 درصد از دانش آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند و تنها 12 درصد از آنان بخاطر زندگی در روستاها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت حضوری در کلاس درس شرکت می کنند.

او ابراز امیدواری کرد: با بالا رفتن سطح ایمنی در جامعه، بتوان حضور دوباره دانش آموزان در مدارس را شاهد بود.

منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش استان در این دوران گفت: اولویت اول آموزش و پرورش ارتقا سطح آگاهی عمومی جامعه برای مقابله با بیماری کرونا در بستر شبکه شاد است که در این راستا همکاری های تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان برقرار شده است.

او با تاکید دوباره بر همکاری دو نهاد علوم پزشکی و آموزش و پرورش تصریح کرد : روزانه 128 هزار و 900 نفر از محتواهای آموزشی که در شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان و اولیا بارگذاری شده، بازدید می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان ادامه داد: در راستای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اعتبار لازم برای لوله کشی صابون و تعمیر سرویس های بهداشتی به حساب 80 آموزشگاه واریز شده است.

صاحب در ادامه به رتبه بسیار خوب مدارس استان در راستای عملکرد بهداشتی در بین دیگر استان های کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مدیران مدارس عملکرد و فعالیت های بهداشتی خود را در پایان هر ماه در سایت مورد نظر که توسط وزارت متبوع طراحی شده است، بارگذاری می کنند.

او از برگزاری دوره های آموزشی 6ساعته برای کارشناسان و مراقبان بهداشتی مناطق و نواحی و همچنین دوره 24 ساعته برای 7 هزار نفر از فرهنگیان استان خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان گفت: با همکاری کمیته آموزشی ستاد مدیریت کرونای استان مسابقه نقاشی با موضوع کرونا در بین دانش آموزان استان برگزار شد که 2500 اثر ارسال شد و از این بین به 74 اثر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی جوایزی اهدا شد.

صاحب همچنین از برگزاری پویش مدافعان سلامت خبر داد و اظهارکرد: در این پویش 4500 اثر واصل شد که پس از داوری 61 اثر در مرحله استانی انتخاب و 23 اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه با تشکر از همکاری آموزش و پرورش در راستای آگاهی رسانی به جامعه گفت: آموزش و پرورش به جهت دارا بودن جمعیت هدف بالا، یکی از ارگان هایی است که با استفاده از ظرفیت های آن می توان در بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه در مقابله با کرونا بهره برد.

او با بیان اینکه برای مهار این بیماری باید ایمن سازی عمومی در جامعه رخ دهد، اظهار کرد: آموزش در این راستا بهترین گزینه برای این امر می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد از اواخر اردیبهشت ماه واکسن برای سنین 80 سال به بالا و همچنین افرادی که دارای بیماری خاص هستند تزریق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار