تجمع اعتراضی جمعی از فرهنگیان به رای دیوان عدالت اداری در یزد

یزد (پانا) - ظهر سه شنبه 24 فروردین جمعی از فرهنگیان تحصیل کرده در دانشسراهای تربیت معلم با حضور جلو استانداری و دادگستری استان یزد نسبت به حکم جدید دیوان نسبت به حذف سنوات فاصله خدمتی خود اعتراض کرده و از مسؤولان مربوطه خواهان رسیدگی و احقاق حقوق تضییع شده خود شدند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تجمع اعتراضی جمعی از فرهنگیان به رای دیوان عدالت اداری در یزد

حسین زارع نماینده فرهنگیان تجمع کننده در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار گفت: از سال ۱۳۷۲ تا تابستان 75 در دوره وزیر وقت آموزش و پرورش(نجفی) جمعی از ما ز دانشسرای تربیت معلم فارغ التحصیل شدیم، در مهر 72 چند ماهی از حضور ما بر سر کار می گذشت که اعلام شد دولت کسری بودجه خورده و ردیف استخدامی نداریم و باید ما را ترخیص کنند.

وی در ادامه افزود: ما رشته ای را خوانده بودیم که تنها می توانستیم در آموزش و پرورش مشغول به کار شویم و هیچ جای دیگری به کارگیری نمی شد و از سویی تعهدی دوجانبه میان ما و آموزش و پرورش وجود داشت که مدارک تحصیلی ما آزاد نمی شد و در صورت لغو تعهد باید درحق دولت خسارت پرداخت می کردیم.

این معلم ابتدایی با بیان اینکه از سال بعد نیز کسی را در وزارت آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان دانشسرا به کارگیری نکردند، تصریح کرد: این وقفه به مدت 5 سال و تا مهر سال 77 ادامه داشت و در این مدت برای بسیاری از دوستان ما مشکلات روحی و خانوادگی ایجاد شد.

این معلم ابتدایی بیان کرد: در این مدت برخی همچون بنده مشغول به کار و تدریس بودیم ولی حقوق مستقیم به ما داده نمی شد که مبادا سند و مدرکی به جای بماند.

وی با اشاره به شروع مجدد استخدام و جذب ما از سال 77 بیان کرد: بعد از استخدام در وزارت آموزش و پرورش، در خصوص وقفه چند ساله ای که برایمان ایجاد شده بود، به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم.

نماینده معلمان معترض در استان یزد افزود: اولین رای وحدت رویه به دلیل تعدد شکایت ها از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری به شماره ۶۵۴ در تاریخ ششم آبان سال ۸۶ صادر شد و در ادامه نیز چند رای از این دیوان صادر گردید.

قابل ذکر است به تصمیمی که در هیات عمومی دیوان عالی کشور اتخاذ می‌شود، رای وحدت رویه می ‌گویند و رای وحدت رویه به درخواست دادستان کل کشور یا رئیس دیوان عالی کشور توسط هیئت عمومی دیوان عالی کشور صادر می‌ گردد.

در ادامه پس از این کش و قوس ها و رای های صادره، دیوان عدالت اداری طی بخشنامه ای به وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه ملزم به احتساب 2 تا 5 سال 72 تا 77 جز سنوات معلمان شد.

این معلم استان یزد با بیان اینکه از سال ۸۶ فاصله بلاتکلیفی جز سنوات معلمان در نظر گرفته شد، بیان داشت: نکته مهم این بود که در ادامه سهم صندوق بازنشستگی، سهم بیمه، کارمند و دولت را برای سنوات بلاتکلیفی یکجا و به نرخ روز از ما گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ دریافتی از وی در سال ۹۰ به میزان یک میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: در آن سال از من یک میلیون تومان گرفته شد، در حالی که در سال ۷۲ که به صورت حق التدریسی بودم، ۶ هزار تومان حقوق می گرفتم و این یک ظلم درحق همه ما بود.

نماینده معلمان معترض در استان یزد با اشاره به بازنشستگی ۴۰۰نفر از معلمان تربیت شده دانشسراها، عنوان کرد: در مهر ماه سال گذشته ورق برگشت و در رای صادره در یک مهر ماه ۹۹ به شماره ۸۲۵ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رای های قبلی را باطل کرده که به این ترتیب سنوات فاصله خدمتی شامل حال دانشسرایی‌ها نمی شود و تنها برای تربیت‌معلمی‌ها و کسانی که پس از دیپلم وارد این عرصه شده و مدرک فوق دیپلم گرفته اند، به حساب می آید و سنوات دانشسرایی‌ها را حتی اگر کار کرده باشند نیز حذف شد.

وی اضافه کرد: یعنی من که یک مهر سال گذشته ۳۰ سال خدمتم تمام می شود با اصرار همکاران اداری با توجه به کمبود نیرو به ادامه خدمت پرداختم در حالی که در سال بعد با رای دیوان سنوات بنده به ۲۶ سال تقلیل یافته و ۴ سال دیگر باید برای وزارت آموزش و پرورش کار کنم .

گفتنی است این حکم شامل بیش از 400 نفر از فرهنگیان استان یزد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار