نماینده خرم آباد در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت:

زنگنه با دیپلماسی انرژی می‌تواند صنعت نفت را سر و سامان دهد

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در حمایت از برنامه های وزیر پیشنهادی نفت گفت: وعده اشتغال رئیس جمهور به مردم جز با اصلاح صنعت نفت محقق نمی شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایرج عبدی در جلسه علنی عصر روز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه 70 درصد اقتصاد کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم را تشکیل می دهد گفت:‌ وعده اشتغال رئیس جمهور به مردم با توجه به اینکه در هر خانواده ای 4 تا 5 تحصیلکرده وجود دارد جز با اصلاح صنعت نفت محقق نمی شود.

نماینده مردم خرم آباد و لرده در مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل افزایش درآمد کشور از صنعت نفت در 4 سال اول دولت احمدی نژاد این بود که آقای زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات ماشین نفت را روغن کاری کرده بود.

وی با بیان اینکه ماشین نفت در دولت نهم و دهم فرسوده شد، گفت: همه مشکلات کشور از تحریم نبود و برخی از مشکلات به مدیریت بر می گشت.

عبدی با باین اینکه در دولت احمدی نژاد 5 بار وزیر نفت تغییر کرد اما زنگنه وزیر 8 ساله دولت قبل آن بود افزود: عدم اطمینان در پرسنل وزارت نفت و عدم اطمینان در بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی باعث شد وزارتخانه به سراشیبی جدی وارد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دوستان خوبی در صنعت نفت دارم که معتقدند وزیر پیشنهادی نفت می تواند وضعیت صنعت نفت را بهبود ببخشد گفت: بدنه وزارت نفت معتقد است که مهندس زنگنه با دیپلماسی خاص خود می تواند صنعت نفت کشور را سر و سامان دهد.

نماینده مردم خرم آباد و لرده در مجلس با اشاره به جلسه دو ساعته نمایندگان مجلس در شب گذشته با وزیر پیشنهادی نفت در خصوص قرارداد کرسنت گفت: خیلی از حرف ها را نمی شود زد.

وی افزود: مخالفین وزیر پیشنهادی به سوء استفاده در برخی قراردادها اشاره می کنند اما سؤال من این است که در کدام وزارتخانه این مشکل وجود ندارد. به طور مثال در اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی باید وزیر اقتصاد را سلاخی می کردیم.

عبدی از نمایندگان مجلس خواست با در نظر گرفتن دانش وزیر پیشنهادی نفت و دادن رأی اعتما به وی اعتماد را به این صنعت برگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار