توصیه هایی برای پیشگیری از افزایش وزن در تعطیلات نوروز

ملارد(پانا)- قبل از نوروز اهداف خود را برای حفظ تناسب اندام با نوشتن راهکارهایی برای افزایش فعالیت بدنی و حفظ تناسب اندام خود در نوروز مشخص کنید.

کد مطلب: ۱۱۷۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توصیه هایی برای پیشگیری از افزایش وزن در تعطیلات نوروز

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی دکتر کورش صمدپور، این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این رابطه اظهار کرد: تا حد ممکن از مصرف شیرینی و آجیل در ایام عید خودداری کنید. زمانی که یک یا دو کاسه آجیل در روز استفاده می‌کنیم، حدوداً یک سوم کالری روزانه را دریافت می‌کنید که به اضافه وزن جدی در پایان ایام عید منجر می‌شود.

او افزود:در هنگام پذیرایی اولین چیزی که برای خوردن انتخاب می‌کنید باید از ظرف میوه باشد. بطور کلی بیشتر چای(بدون قند)، میوه، خیار و خوراکی‌های کم کالری را انتخاب کنید و سه وعده غذای اصلی را بخورید و هیچ کدام را حذف نکنید.

او گفت:سعی کنید در مهمانی‌های ناهار و یا شام دسته جمعی و فامیلی، هرگز با شتاب و عجله غذا نخورید و مکث زیادی بین لقمه‌های غذا داشته باشید وسعی کنید از بین غذاهای ارائه شده در مهمانی‌ها، بیشتر غذاهای کم چرب و کم کالری و کبابی را انتخاب کنید. انتخاب‌ شمابیشتر غذاهای کم چرب و سرخ نشده و ماست و سالاد فراوان باشد.

صمدپور تصریح کرد: اگر به مهمانی دعوت شدید، قبل از رفتن، می‌توانید یک میان وعده کوچک از سبزیجات و میوه‌جات میل کنید. با این کار اشتهای خود را کم کرده‌اید.

او تأکید کرد:در ایام تعطیلات باید به میزان کافی آب نوشیده شود، چرا که برخی از افراد به هنگام تشنگی، غذای بیشتری می‌خورند یعنی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: در دوران عید می‌بایست از فعالیت بدنی کافی برخوردار باشید. اگر قبل از تعطیلات، ورزش می‌کردید، در طول این مدت نیز به ورزش خود ادامه دهید. اما اگر ورزش نمی‌کردید، در این دوران حتماً ورزش کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار