مدیرگروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

بزرگترین عامل خشم و پرخاشگری در نوجوانان تهدیدها، ناکامی ها و موانع است

خبرگزاری پانا: مدیرگروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: پرخاشگری به‌ عنوان یک مشکل شدید و رو به افزایش در میان نوجوانان شناخته شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی فاضل افزود: پرخاشگری یک مسئله اجتماعی و یکی از موضوعات اساسی بهداشت روانی به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: عامل اصلی بروز خشم، تهدیدها و ناکامی‌ها و موانعی است که سر راه افراد قرار می‌گیرند و خشم اغلب دفاع، جنگ و تخریب است.

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: مدیریت هیجان خشم، مربوط به کاهش سطوح پرخاشگری و افزایش سطوح کفایت‌های اجتماعی و عاطفی است.

فاضل عنوان کرد: افرادی که در رابطه با کنترل خشم مشکل دارند، منابع روانشناختی لازم را برای کنار آمدن با فشارهای روانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: عدم مهار رفتار پرخاشگرانه می‌تواند سبب ایجاد مشکلات بین فردی و جرم، بزه و تجاوز به حقوق دیگران، درون‌ریزی، انواع مشکلات جسمی و روانی مانند زخم معده، سردرد‌های میگرنی و افسرگی شود.

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ارتقای مهارت‌های زندگی، مقابله‌ای، ارتباطی و توانمندی‌های روانی، اجتماعی در مهار خشم و بهبود زندگی موثر است.

فاضل گفت: ایجاد تغییر در محیط و ترک موقعیت، مقابله با افکار منفی، آرام‌سازی، حل مشکل و ابراز خشم خود به شیوه‌ای سازگارانه راه‌های عملی برای مدیریت خشم است.وی خاطرنشان کرد: فرد باید هنگام خشم به این موضوع دقت کند که آیا می‌تواند به نوع دیگری به موضوع نگاه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار