کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن:

وسواس: وقتی‌که یک بار کافی نیست

پانا(رودهن)- اگر بتوانیم سطح آگاهی و شناخت افراد نسبت به بیماری کرونا و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بالا ببریم شاهد کاهش رفتارهای وسواس گونه خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۷۲۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
وسواس: وقتی‌که یک بار کافی نیست

طیبه حسینی کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن،در گفتگو با پانا اظهار کرد: در سالی که گذشت به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا اختلالات اضطرابی، افسردگی و مشکلات سازشی در خانواده‌ها بیشتر مشاهده شد.

او ادامه داد: با برگزاری جلسات آموزش خانواده و اجرای طرح همدل که شامل مشاوره‌های آنلاین و تلفنی با دانش‌آموزان و والدین آنها بود سعی در پیشگیری و کنترل این آسیب‌ها شد.این مطلب بالاخص در کودکان و نوجوانان که با شنیدن اخبار منفی و نگران کننده به سرعت وحشت زده و مضطرب می‌شوند از اهمیت بالاتری برخوردار هست.

او افزود: آموزش و آگاهی بخشی نسبت به رعایت درست و منطقی شیوه نامه ‌های بهداشتی و عدم افراط و تفریط در این امر و در عین حال ایجاد نشاط و شادی در سطح خانواده که خود موجب پیشگیری از استرس و اضطراب در کودکان و نوجوانان خواهد شد.

حسینی در خصوص ریشه وسواس بیان کرد: وسواس را با این عنوان می شناسیم وقتی که یک بار کافی نیست،ریشه وسواس را می‌توان تا حدی در رابطه با اضطراب دانست، وسواس یک ایده، فکر، تصور، احساس یا حرکت مکرر یا مضر که با نوعى احساس اجبار و ناچارى ذهنى و علاقه به مقاومت در برابر آن همراه است.

کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ که پیش رو داریم و با اعیاد مبارک شعبانیه هم آغاز شد با افزایش محبت و همدلی و تقویت معنویت در خانواده‌ها سطح سلامت روان افراد و جامعه را بهبود ببخشیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانشناختی کمتری درکلیه هموطنان عزیز بالاخص دانش‌آموزان باشیم.

خبرنگاردانش‌آموز:کوثرشهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار