مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا

سال‌هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد کنند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش‌بینی بود

با یک مساوی کار تیم ملی تمام است / ضعف مدیریت و زیرساخت به تیم ملی ضربه زد / با این وضع بعید است به جام جهانی صعود کنیم / زیرساخت‌ها درست نشود باید منتظر هر اتفاقی باشیم

تهران (پانا) - مدرس بین‌المللی فیفا معتقد است با روندی که سیستم مدیریتی فوتبال ایران طی سال‌های اخیر طی کرده است، از دست رفتن میزبانی مسابقات قابل پیش‌بینی بود .

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سال‌هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد کنند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش‌بینی بود

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، درباره سلب میزبانی از ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین انتخاب بحرین به‌ عنوان میزبان برای مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه C گفت: « از دست رفتن میزبانی برای ایران اتفاق قابل پیش‌بینی بود، به این خاطر که ما در تمامی این سال‌ها برای فوتبال کاری نکردیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به ایران اعتماد کنند و این میزبانی را به انتظار میزبانی داشته باشیم. فیفا و afc از همه مسائل به خوبی خبر دارند، اگر زیرساخت‌های کشور ما را به لحاظ ورزشی با کشورهای مثل عربستان، امارات، قطر و حتی هند مقایسه کنیم آیا به لحاظ زیرساختی شرایط مشابه داریم و یکسان است؟! »

وی ادامه داد: « بنابراین وقتی هیچ قدم مثبتی برداشته نشده است چرا باید چنین انتظاری وجود داشته باشد. 50 سال است که تنها استادیوم آزادی به‌عنوان برند فوتبال ایران شناخته شده است و امکانات ما کاملاً محدود است، از آن طرف مشکلات مدیریتی که در فوتبال ما وجود دارد مگر کم است؟! وقتی این مسائل وجود دارد و آن‌ها هم به‌خوبی می‌دانند ما شرایط میزبانی را نداریم چرا باید ایران را به‌ عنوان میزبان انتخاب کنند. »

اقبالی در مورد حضور مهدی تاج در تیم مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و لابی‌ها و عدم وجود دپیلماسی در ورزش ایران اظهار کرد: « طبیعتاً روابط سیاسی و بین‌الملل در ورزش ایران تأثیر دارد، اما موضوع اصلی ارتباط کامل داشتن حکومت‌ها با نهادهای بین‌المللی است و اگر برخی پارامترهای آن‌ها را رعایت نکنیم ضربه خواهیم خورد. ما کرسی‌های مهمی داریم که به هر دلیلی از بین می‌روند و از همه مهم‌تر نمی‌توانیم در مورد مسائل به این مهمی از کشورمان دفاع کنیم. »

وی افزود:« در همین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال 5 مدرس داریم اما در دو سال گذشته AFC حتی یک کلاس به ما نداده است و کسی هم پیگیر این نیست چرا چنین اتفاقی می‌افتد. فوتبال ما روند نزولی دارد و متأسفانه در بخش مدیریت هم پشتیان ضعیفی داریم و همین موضوع به مسائل فنی هم کشیده می‌شود. در کل اعتقاد دارم فوتبال ما در هر بخشی دارای ضعف است. در بخش سخت‌افزاری و زیرساخت مشکل داریم در بخش مدیریت و پشتیبانی هم همین‌طور. »

مدرس بین‌المللی فیفا در ادامه به وضع تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و صعود سخت ایران اظهار کرد: « در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرایط سختی داریم، میزبانی سه بازی را از ما گرفتند و با یک مساوی کارمان تمام است. تیم ملی بازیکنان خوبی دارد، 20 بازیکن این تیم در بهترین تیم‌ها لژیونر هستند اما وضعیت نا به سامان مدیریتی و زیرساختی به تیم ملی هم لطمه زده است، توانایی این تیم بالاست اما وقتی میزبانی را به دلیل مدیریت ضعیف و امکانات محدود به کشورهایی مثل عربستان ، قطر و بحرین می‌دهند کاری از پیش نمی‌توانیم ببریم. »

وی گفت: « با این وضع که وجود دارد صعود به جام جهانی هم خیلی سخت خواهد بود و من اصلاً بعید می‌دانم بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر به دنبال راه حل و خروج از این بحران هستیم باید از همین حالا شروع کنیم و زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. در غیر این صورت منتظر هر اتفاقی باید باشیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار