فرماندار شهرستان دماوند:

در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی نکرده‌ایم

دماوند(پانا) - فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد تا زمان ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و اصلاح برخی از قوانین، نمی‌توان یک طرفه به سمت اجرای قانون و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز رفت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی نکرده‌ایم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری دماوند، مهدی حیدری در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت المال که با حضور رئیس قوه قضائیه و دیگر مقامات عالی قضایی و اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ارائه گزارش دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال، به نظر می‌رسد که این گزارش نیاز به توضیح و روشنگری بیشتری دارد.

او بیان کرد: باغداران دماوند برای بازار فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند؛ محصول بسیاری از تولیدکنندگان سیب در سردخانه‌ها دپو شده و بازار از تولیدات آنها استقبال نمی‌کند که این موضوع، باغدار را به منظور سوددهی بیشتر به سمت ساخت و سازهای غیرمجاز سوق می دهد.

این مقام مسئول گفت: کمبود منابع از دیگر مشکلاتی است که کشاورزان و باغداران منطقه با آن مواجه هستند و باید زیرساختها را برای فعالیت باغداری و کشاورزی مهیا کنیم.

فرماندار دماوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت باغات شهرستان و زمین‌های کشاورزی، باید برای باغداران و کشاورزان بسته های تشویقی خاصی مد نظر قرار گیرد تا به سمت تغییر کاربری اراضی نروند.

حیدری عنوان کرد: سیاست ها باید به گونه ای باشد که سوددهی باغداری و کشاورزی بر فروش زمین‌ها ارجحیت یافته و موضوعات اقتصادی در حوزه باغداری و کشاورزی تأمین شود.

این مقام مسئول بر لزوم تهیه سند آمایش برای شهرستان دماوند تاکید کرد و تاکید کرد: تجویز نسخه مشترک برای دماوند و دیگر شهرهای کشور ممکن نیست، اگر جایی مانند شهرستان دماوند مورد هجوم گردشگران قرار دارد، باید نگاه ویژه تری در حوزه باغداری و کشاورزی قائل باشیم تا فضای گردشگری و ویلا سازی بر کشاورزی و باغداری غالب نشود.

او در ادامه بیان کرد: پیشنهاد ما، تهیه سند آمایش برای شهرستان دماوند است که اراضی فاقد استعداد کشاورزی و باغداری، توسط وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده و در حوزه صنعت گردشگری به کار گرفته شود.

فرماندار دماوند گفت: از طرفی ایجاد بسته‌های تشویقی ویژه برای باغداران و کشاورزان و تضمین فروش محصولات آنها، می تواند موجب افزایش انگیزه در بازار صنعت کشاورزی شود.

حیدری با اشاره به اینکه منطقه هشت بهشت جزو طرح تفصیلی شهر دماوند است و مجوزهای قانونی آن توسط شهرداری صادر شده و هیچگونه تغییر کاربری در منطقه هشت بهشت صورت نگرفته، تاکید کرد: کمبود امکانات و منابع در حوزه‌های مختلف موجب شده که بسیاری از وظایف به خوبی انجام نشود.

او عنوان کرد: تخریب و قلع و قمع صرفا تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست، بلکه باید مقدمات و زیرساخت‌های متصل به دلایل اصلی ساخت و ساز رفع شود و پس از آن، راحت تر می‌توان با افرادی که از مسیر قانون منحرف شده اند، برخورد کرد.

فرماندار دماوند اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با به وجود آوردن زیرساخت‌ها انجام نخواهد شد؛ ما با سیاست گذاری‌های دقیق می‌توانیم بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای غیرمجاز را در نطفه خفه کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: قطعا با حمایت و همدلی همه دستگاه‌ها در کنار هم و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون، می توانیم در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت و ساز غیرمجاز نتایج مطلوبی به دست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار